Hasegawa přišel o místo v F1
Nahradí ho dva krajané
Honda dnes oznámila, že Jusuke Hasegawa skončil v roli šéfa jejího programu v F1 i na pozici jeho výkonného šéfinženýra. Na začátku projektu Hondy byl jeho šéfem Jasuhisa Araj, ale jelikož první sezóna byla katastrofální, nahradil ho Hasegawa. Ten protrpěl rok 2016 a během něj nastartoval vývoj zcela nové pohonné jednotky, jenže v roce 2017 ani ta zdaleka nenaplnila očekávání. Hasegawa si na vizitce nadále ponechá titul výkonného šéfinženýra, ale budou mu svěřeny projekty mimo F1.
Místo jednoho náhradníka byli vybráni rovnou dva. Jeden bude mít na starosti japonskou továrnu, druhý bude šéfovat závodnímu a testovacímu týmu.
Místo technického ředitele dostal mimořádně zkušený Tojoharu Tanabe. Ten se soustředí na věci související přímo se závoděním, takže by měl s týmem cestovat na okruhy. Tanabe pracuje pro Hondu od roku 1984, na začátku 90. let dělal u McLarenu inženýra Gerhardu Bergerovi, v týmu BAR/Honda byl inženýrem Jensona Buttona a jeho dosud posledním působištěm byla americká IndyCar.
Za výzkum a vývoj v továrně v Sakuře je zodpovědný Jasuaki Asaki, jenž dostal křeslo provozního ředitele. Jak bude rozdělení kompetencí fungovat v praxi, ukáže až čas.
"Doposud měl šéf projektu v F1 odpovědnost za vývoj technologií a zároveň i za vedení týmu během závodů. Oddělením těchto kompetencí změníme naši organizační strukturu tak, že vývojový i závodně-testovací tým začnou plnit své úkoly rychleji," vysvětlil ředitel značky a komunikace Hondy Katsuhide Morijama.