Renault přiznává chybu v nastavení motorů
Verstappenovo vítězství za cenu velkého rizika
Velká cena Mexika na okruhu bratří Rodríguezů je náročná především pro motory. F1 se v posledních letech nastěhovala do několika přímořských letovisek a obchodních center s velkými přístavy, ale v Mexiku se jede na trati ležící přímo v hlavním městě, 2240 metrů nad mořem. Řidší vzduch motorům nesvědčí, přitom jezdci každou koňskou sílu pocítí na konci hlavní rovinky, která je nejdelší v kalendáři F1. Výrobci motorů jsou nuceni ke kompromisům a Renault po letošním závodě přiznává chybu.
Tři ze šesti jím poháněných vozů závod nedojely kvůli poruše pohonné jednotky, na což doplatili Brendon Hartley z Toro Rosso, Daniel Ricciardo z Red Bullu a vlastní jezdec Nico Hülkenberg (vůz Carlose Sainze měl prý poruchu řízení), přičemž dva agregáty ve vozech Toro Rosso se poroučely již v sobotu.
"Udělali jsme chybu, špatně jsme odhadli správný poměr výkonu a spolehlivosti," řekl Cyril Abiteboul, generální ředitel týmu Renault. "Je zřejmé, že mnoho týmů sem přišlo se správným přístupem k nastavení parametrů motoru a šasi. Byli jsme extrémně konkurenceschopní, ale druhou stranou mince je nespolehlivost jako cena za ten výkon. Ale zároveň je to rozhodnutí, které umožnilo vozu poháněnému naším motorem vyhrát velkou cenu.
Způsobily to povětrnostní podmínky, ale ty nebyly žádným překvapením. Už jsme tu jeli dvakrát, víme, o čem to je, takže žádné výmluvy. Asi jsme měli být opatrnější a akceptovat fakt, že motor potřebuje omezit. Musíme zjistit, kde se stala chyba."
Je možné rozhodnutí, které významně pomohlo k vítězství Maxe Verstappena, považovat za chybu? Abiteboul to tak vidí a za správný pokládá přístup Mercedesu. Ten podle něj výrazně omezil výkon svého motoru. I díky tomu do cíle dorazilo všech šest vozů poháněných motorem německé automobilky.
"Když se podíváme na Hamiltonův závod, jeho schopnost dostat se přes pomalejší vozy byla podstatně odlišná od toho, na co jsme zvyklí. Měl problém držet krok s Fernandem (Alonsem), nedařilo se mu předjet (Kevina) Magnussena a (Carlose) Sainze. To prozrazuje mnohé o tom, jak se Mercedes postavil k tomuto víkendu. Ostatní by si z něj měli vzít příklad."
"Mohli jsme pouze kontrolovat teploty Maxova vozu, udržet ho co nejchladnější," řekl po závodě Horner. "Takže jsme snížili průtok paliva. Nasadili jsme tak volné tempo, že teploty klesly až na úroveň, kde byly například i v Japonsku. On odvedl velmi, velmi dobrou práci, vše udržel pod kontrolou.”