BAR007 zatím zaostává za očekáváními
Stáj pracuje na vylepšení aerodynamiky a motoru.
Po úspěšné sezóně 2004 BAR doufal, že se letos dokáže ještě zlepšit. Úspěch ve světě formule 1 však dnes závisí především na konkurenceschopnosti vozů. Testy sice nelze považovat za zcela jednoznačný indikátor skutečné výkonnosti týmů, přesto však mohou leccos naznačit. Podle některých informací nový BAR postrádá výkon a tým již intenzivně pracuje na revidované verzi aerodynamiky. Velké úsilí je rovněž věnováno pohonné jednotce.
Nový BAR007 sice ve španělské Valencii zajel pár dobrých časů, ale výkony Renaultu a zejména McLarenu naznačují, že by to nemuselo stačit. BAR se rovněž začíná obávat nedostatečné spolehlivosti, protože testy provázelo množství problémů.
Během delších pobytů na trati byl BAR zastíněn vyrovnaností a rychlostí Ferrari, McLarenu a Renault. Exploze agregátů nejsou rovněž příliš dobrým znamením. Páteční exploze motoru ve voze Enriquea Bernoldiho byla sice působivá, ale současně šlo o již páté selhání od představení BAR007.
Podle nejmenovaného zdroje přímo z garáže postrádá BAR výkon. “Auto postrádá přítlak a rovněž aerodynamickou přilnavost.”
Navenek zachovává tým tvář hráče pokeru a tváří se, že se nic neděje. Takuma Sato však připustil, že s vozem není vše zcela v pořádku. Řeč byla konkrétně o nedostatečné přilnavosti. Japonec však nezapomněl dodat, že by mohl jezdit i rychleji, pokud by nebyly otáčky agregátu přiškrceny s cílem prodloužit jeho životnost.
“Zatím bylo auto spolehlivé a neměl jsem žádné problémy. Nepotýkal jsem se ani s nevyvážeností a auto se dobře ovládá. Některé týmy jsou však rychlejší.
Vím že náš motor má snížené otáčky a rovněž jsme nevyužili zrovna nejlépe pneumatiky, které jsme dostali. Je však pravdou, že nám chybí přilnavost – máme ji mnohem méně, než jsme očekávali.“
Sato tvrdí, že si BAR uvědomil závažnost situace v okamžiku, kdy dokázal zajet senzační čas Renault R25. Ještě větší paniku pak vyvolal Kimi Räikkönen, který ve čtvrtek převálcoval i neoficiální traťový rekord.“
“Když jsem viděl časy Renaultu, tak mi poklesla čelist. Když jsem viděl McLaren, tak mi poklesla ještě více,” dodal Sato.
Navzdory momentální situaci se však blýská na lepší časy. Během února lze očekávat radikálně vylepšenou aerodynamiku. Některé úpravy na motoru by měly odstranit problémy se spolehlivostí. Tým by se tak mohl opět vrátit do pozice, kdy dokáže bojovat o vítězství.