Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nové vydání Bentley Continental GT3

Nové vydání Bentley Continental GT3

Druhá generace bojovníka z Crewe.

Ve čtvrtek 9. listopadu představilo sportovní oddělení Bentley vůz třídy GT3 na základech nedávno uvedené třetí generace typu Continental GT. Do bojů na dráze se novinka poprvé zapojí v druhé polovině dubna ve vytrvalostním podniku BGTS v italské Monze. Prodej bude zahájen v červnu 2018.

Na vývoji se podíleli nejen technici britského výrobce, ale v Crewe také využili zkušeností úzce propojené společnosti a týmu M-Sport.

Základem je skelet karoserie, jenž je nyní z větší části hliníkový. Nahrazením oceli se na této části podařilo ušetřit okolo osmi desítek kilogramů. Výsledkem je významné snížení hmotnosti pod hranici 1,3 tuny u bezmála pět metrů dlouhého vozidla. Přesnější hodnotu však odhalí až schválení vozidla FIA, respektive dokumenty, týkající se vyrovnání výkonnosti vozidel třídy GT3.

Pohonnou jednotkou je i nadále vidlicový osmiválec o objemu čtyř litrů, přestože jej v nabídce silniční předlohy již nenajdeme. U dvojicí turbodmychadel podporovaného motoru je použito nově navržené mazání se suchou skříní, zcela nové jsou sání a výfukový systém. Výkon bez omezovačů sání překonal hodnotu 550 koní.

Přenos síly vpředu umístěného motoru na zadní nápravu zajišťuje karbonová hřídel. Dodavatelem šestistupňové sekvenční převodovky s ovládáním pádly pod volantem je Riccardo. Ten nahradil původně používaný produkt od firmy Xtrac.

Zcela nové je zavěšení, přestože opět využívá konstrukci lichoběžníkových náprav. Také brzdový systém byl vytvořen na míru závodnímu vozu. Průměry ocelových kotoučů Alcon, které obepínají vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové třmeny, nebyly zveřejněny.

Aerodynamické prvky vytvářející dodatečný přítlak dále rozvíjejí svalnaté linie silniční předlohy. Vnější panely karoserie se odlišují použitým materiálem, kdy ke snížení hmotnosti přispělo použití dílů z uhlíkových vláken místo hliníku.

Continental GT3 již zahájil na půl roku plánovaný program pro ověření výsledků vývoje, který se uskuteční ve Velké Británii, Francii a Portugalsku. Jeho součástí bude také test v podobě jeden den trvajícího závodu.

Spolu s představením novinky byl naznačen program na příští rok. Dva nové exempláře se mají podílet na obhajobě titulu týmu M-Sport v hodnocení stájí ve vytrvalostní části seriálu BGTS. Naopak se po dvou letech působení v krátkých závodech BGTS zřejmě nepočítá s pokračováním.

Aby Bentley nyní splnilo podmínky účasti v hlavní třídě vrcholného podniku 24 hodin ve Spa, naznačilo možnou změnu programu. Dosavadní částečné působení ve vytrvalostním Intercontinental GT Challenge vystřídá účast v celé sezoně.

Druhé vydání GT3 z Crewe hodlá navázat na úspěchy předchůdce, který má za sebou již čtyři roky zápolení v mistrovstvích na celém světě. Během 528 závodů se podařilo vybojovat 45 vítězství a 120 pódiových umístění.

Autor fotogalerie: Richard Pardon