Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel byl nejrychlejší v pohodovém tréninku

Vettel byl nejrychlejší v pohodovém tréninku

VC Abú Zabí - 1. trénink

V prvním tréninku před posledním závodem sezony byl nejlepší Sebastian Vettel z Ferrari, ale podobně rychlí byli také Lewis Hamilton z Mercedesu i Max Verstappen z Red Bullu. Na boj o vítěznou trofej mohou tedy zatím pomýšlet všechny tři týmy.

V Abú Zabí se 10 týmů F1 setkalo na okruhu Yas Marina, kde se pojede večerní závod. To znamená, že nejhodnotnější budou data z druhého tréninku, protože pouze ten se pojede za západu slunce, stejně jako kvalifikace a závod. Po západu slunce rychle klesá teplota vzduchu a hlavně povrchu asfaltu, což má vliv na pneumatiky. Pirelli na okruh s jasnou převahou pomalejších zatáček poslalo své nejměkčí pneumatiky, žluté (měkké), červené (superměkké) a fialové (ultraměkké).

Ze závodních jezdců se tréninku nezúčastnili Kevin Magnussen a Esteban Ocon. Haas do jednoho ze svých vozů opět posadil Antonia Giovinazziho, juniora Ferrari, a Force India na trať poslala juniora Mercedesu Georgea Russella. Na konci sezony už jezdci své vozy dobře znají, takže absence v jednom tréninku by pro ně neměla být velkou nevýhodou. Kimi Räikkönen obětoval začátek tréninku jízdě s masivní konstrukcí plnou senzorů, nainstalovanou na difuzor. Giovinazziho a Ericssonův vůz sbíraly data z jízdy s Halo. Bylo cítit, že většina týmů už myslí na příští sezonu a měřená kola si v prvé čtvrthodině připsali pouze jezdci Mercedesu, přičemž Lewis Hamilton testoval žluté a Valtteri Bottas červené pneumatiky.


Když uběhla první půlhodina z devádesátiminutového tréninku, byla v čele dvojice Ferrari a na třetí příčce Ricciardo, všichni tři s pomocí fialových, tedy nejrychlejších pneumatik. Čtvrtý Hamilton pokračoval se žlutými a pátý Verstappen testoval červené. Zatímco vozy Mercedesu měly před povinným vrácením první sady pneumatik do rukou Pirelli na kontě již mnoho kol a pokračovaly pomalým tempem, pár jezdců se probudilo až teď a Hamiltona odsunuli na šesté a Bottase dokonce až na čtrnácté místo. O časy na kolo ale v první polovině tréninku evidentně nešlo.

Po výměně pneumatik se stříbrné vozy pustily do seriózní přípravy na velkou cenu a Hamilton s Bottasem na fialových pneumatikách okamžitě obsadili dvě nejvyšší místa. Britovo kolo bylo o 3.7 sekundy rychlejší, než nejlepší kolo loňského prvního tréninku.

Ricciardo v 20. zatáčce vyjel mimo trať, ale jediným trestem za to byly zaprášené nové pneumatiky. Jeho týmový kolega si stěžoval, že s "tímto" volantem pořádně necítí vůz. Zablokování kol a výjezdu mimo trať se nevyhnul ani Wehrlein. Stroll se celou dobu potýkal s příliš vysokými zpětnými zrcátky, což ale tým nemohl řešit během tréninku. Měřené kolo neměl na kontě pouze Alonso, jenž se prý soustředil na testování.


Hamilton nezůstal neohroženě nejrychlejší. Druhou půlhodinu končil na druhém místě Verstappen, který někde ztratil pouze pár setin sekundy. Räikkönen se zařadil na 5. místo a během poslední půlhodiny byl Hamilton z trůnu sesazen Vettelem. Na lépe pogumované trati se jezdilo téměř výhradně na fialových pneumatikách. Když Alonso konečně zůstal na trati na více než dvě kola, posunul se ze dna na 10. a následně na 7. příčku, před týmového kolegu. Ricciardo se sníženým výkonem motoru uvázl až na 10. pozici. Velmi konkurenceschopně vypadal Pérez a Russell se v druhém voze Force India držel na hranici první desítky.

Trénink Carlose Sainze skončil o pár minut dříve, mechanici se pustili do plánované výměny motoru. Větších chyb a výjezdů mimo trať se v druhé polovině tréninku dopustili Hülkenberg, Giovinazzi i Grosjean, přičemž Francouzovo zadní křídlo jemně vrazilo do bariéry.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:39,006   22
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:39,126 + 0.120 24
3. Max Verstappen Red Bull Renault 1:39,154 + 0.148 15
4. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:39,518 + 0.512 21
5. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:39,741 + 0.735 29
6. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:40,293 + 1.287 23
7. Fernando Alonso McLaren Honda 1:40,522 + 1.516 19
8. Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1:40,569 + 1.563 14
9. Felipe Massa Williams Mercedes 1:40,723 + 1.717 26
10. Daniel Ricciardo Red Bull Renault 1:40,773 + 1.767 28
11. George Russell Force India Mercedes 1:41,131 + 2.125 26
12. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:41,306 + 2.300 23
13. Lance Stroll Williams Mercedes 1:41,581 + 2.575 26
14. Pierre Gasly Toro Rosso Renault 1:41,646 + 2.640 28
15. Carlos Sainz Toro Rosso Renault 1:41,748 + 2.742 23
16. Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 1:41,752 + 2.746 25
17. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:41,864 + 2.858 25
18. Antonio Giovinazzi Haas Ferrari 1:42,065 + 3.059 20
19. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:42,344 + 3.338 27
20. Brendon Hartley Toro Rosso Renault 1:42,585 + 3.579 34