Charles Leclerc: Byl to jeden z nejlepších roků mé kariéry
Exkluzivní rozhovor se šampiónem F2
Charles Leclerc se stal po Niku Hülkenbergovi prvním nováčkem, kterému se podařilo vyhrát titul ve formuli 2 (předtím GP2), přičemž zazářil ihned při svém debutovém víkendu v Bahrajnu. Kromě mnoha vítězství se ale v sezoně musel potýkat i s řadou nepříjemností, ať už technického rázu či diskvalifikacemi. A v jeho ze závodního hlediska nejlepší části sezony ho postihla rodinná tragédie v podobě smrti tatínka. Nic ho ovšem nezastavilo a on titul získal s velkým náskokem. My jsme letošnímu šampionovi v Abú Zabí položili několik otázek.
Co pro tebe vítězství v šampionátu F2 znamená?
Je určitě důležité pro mou budoucnost, protože formule 2 je poslední krok před formulí 1 a být šampionem v takové kategorii je něco, na co jsem hrdý. Samozřejmě, nedokázal bych to bez Prema Power Teamu, který mi tuto sezonu velmi pomohl, za což jim musím poděkovat. Je velmi důležité vyhrát tento šampionát, protože je to opravdu poslední stupínek před formulí 1.
Kdy jsi začal přemýšlet o tom, že by ses letos mohl stát šampiónem?
Myslím, že v Barceloně. V Bahrajnu jsme měli těžký závod, opotřebení pneumatik bylo vysoké. Jak všichni víme, ve formuli 2 je opotřebení pneumatik dost důležitý aspekt pro vítězství v šampionátu a v prvním závodě to nebylo z mé strany úplně v pořádku. Myslím, že v Barceloně jsme to všechno poskládali dohromady a výrazně jsme se zlepšili, co se týče opotřebení pneumatik. Od Bahrajnu do Barcelony jsme udělali velký posun a myslím, že od té chvíle jsem si uvědomil, že mám nějaké šance na výhru v šampionátu. Předtím asi ne.
Celou sezonu jsi byl lepší než tví rivalové. Jaké myslíš, že je tajemství tvého úspěchu?
Během zimních testů zde v Abú Zabí jsme celkem tvrdě pracovali. Testovali jsme na konci roku 2016 a pak jsme měli testy v Bahrajnu. A Bahrajn je okruh náročný na opotřebení pneumatik, takže jsme se z těchto testů naučili docela dost a hodně jsme dbali na to, abychom gumy uměli používat tím nejlepším způsobem. Myslím, že naše práce během zimních testů byla klíčová pro vítězství v této sezoně.
Co považuješ za svůj nejlepší závod sezony?
Po výkonnostní stránce asi Baku. Od té doby jsme v žádném závodě nedosáhli takové rychlosti.
V sezoně jsi zažil i dost frustrujících momentů. Jaký byl pro tebe ten úplně nejtěžší?
Po výkonnostní stránce bych řekl, že Monako. Bylo to velké zklamání, protože to byl můj domácí závod.
Šampionem GP3 i F2 ses stal na první pokus. Myslím, že nevýhodou toho je, že musíš každý rok měnit sérii, tým i přátele. Jak to vnímáš ty?
Myslím, že je to pro každého stejné každý rok. Vyjma situace, když někdo zůstane ve stejném týmu, ale většina lidí mění stáj nebo kategorii. Každý se musí přizpůsobit novému prostředí a já jsem docela společenská osoba, takže vycházím víceméně se všemi. Proto pro mě není těžké zvyknout si na personál a každý v týmu mě přijal velmi dobře, takže s tímto nemám žádný problém.
Jak budeš vzpomínat na formuli 2?
Byl to jeden z nejlepších roků mé kariéry. Co se týče výkonnostní stránky, jak jsem řekl, myslím, že to byl skvělý rok, dosáhli jsme výborné výsledky a nakonec jsme vyhráli šampionát.