Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes může z F1 odejít spolu s Ferrari

Mercedes může z F1 odejít spolu s Ferrari

Automobilky se pomalu spojují proti Liberty

Přestože automobilky Ferrari, Mercedes a Renault mají každá vlastní zájmy, začínají se sjednocovat v kritice Liberty Media a její vize F1 od roku 2021. Zatímco Honda zůstává potichu, šéf Renaultu kam přijde, tam kritizuje nový navrhovaný koncept pohonné jednotky. Ze strany Ferrari stačila zatím jediná zmínka o možném odchodu, pokud bude více napodobeninou NASCAR než vrcholem motorsportu. Po kritice ze strany Nikiho Laudy nyní přidává vlastní Toto Wolff, jenž je zároveň výkonným ředitelem i minoritním spolumajitelem týmu Mercedes F1 a sportovním ředitelem celé německé automobilky.

"Nepravidelné atrakce, jakou byla přítomnost Michaela Buffera v Austinu, to nijak nezlepší," citují Wolffa německé noviny Kronen Zeitung. "Nebyla před nás předestřena žádná vize, nikdo neví, kam budeme směřovat v nejbližších letech. Víme jen to, že prodeje a zisk prudce klesají."

Mercedes F1 ovládl v roce 2014 hlavně díky skvělé hybridní pohonné jednotce. Plány na její zjednodušení, standardizaci více oblastí a dokonce zavedení rozpočtového stropu Wolffa naplnily stejnými obavami jako prezidenta Ferrari. Nechce Liberty náhodou v F1 ponechat pouze nevýznamnou míru technického soupeření, aby dosáhla vyrovnání slabých se silnými? Wolff, jako bývalý závodník, by Mercedes ponechal ve vrcholném motorsportu, což by už ale nebyla F1.

"Dokážu si to představit, stejně jako si to dokáže představit Ferrari. Nic, co Marchionne řekne, nesmí být bráno na lehkou váhu. F1 musí zůstat vrcholem technologií a soupeření. Jakmile toto poselství oslabíte standardizací dílů a vytvářením situací, které penalizují nejlepší a pomůžou nejslabším, tak to už nebude v souladu s naší DNA. Pokud už nebudeme vidět smysl F1, budeme muset dát sami sobě těžkou otázku. Nebude to, zda, ale kde se zúčastnit motorsportu na nejvyšší úrovni."

Že Wolff se velkých strategických rozhodnutí nebojí, ukázal, už když oznámil, že Mercedes po 19 letech odejde z DTM a začne závodit ve Formuli E. Ta zatím nemá tolik fanoušků, aby mohla nahradit F1, ale rok 2021 je ještě daleko.