Počet předjížděcích manévrů klesl o polovinu
Brawn už hledá řešení
Kdo tvrdil, že návrat k silnější aerodynamice nebude mít velký vliv na předjíždění, se evidentně mýlil a teď už je to i černé na bílém. Statistici zjistili, že počet úspěšných předjížděcích manévrů meziročně klesl o téměř 50 %. Rok 2016 s 866 předjetími byl rekordní, alespoň od počátku 80. let, kdy se tato statistika začala sledovat. V roce 2017 jsme mohli vidět 435 předjetí, což je nejméně od roku 2009, kdy se ještě nepoužívalo DRS a v kalendáři bylo pouze 17 závodů. Co k tomu řekl nový ředitel sportovních záležitostí F1 Ross Brawn?
"Náš aerodynamický program (v bývalém tunelu Manoru) právě nabírá na obrátkách a pracujeme na programu vývoje tratí. Některé okruhy jsme již v téhle věci oslovili," prozradil Brawn.
"Začali jsme hledat v archivech. Ve kterém období se nejvíce předjíždělo? Předjíždí se na některých tratích více než jinde? Dá se udělat statistická analýza, ale pozor, předjíždění není zárukou dobrého závodění. Musíte se zamyslet, co to vlastně je dobré závodění . Je to souboj dvou vozů. To znamená, že ten vpředu může zůstat vpředu, ale diváci uvidí dobrý závod. Je to tedy o něco složitější než jen počítání předjetí, nejde pouze o počet předjížděcích manévrů.
Například když máte vlásenku na úzké trati, tak to není nejlepší. Pokud máte vlásenku a trať je široká a je několik možností, jak jí projet, tak se otevírají možnosti. Například v Austinu máme, podle mě, takovou dobrou sérii zatáček. V nájezdu do jedné zaútočíte, soupeře přinutíte jet následující zatáčky defenzivními liniemi a nakonec se můžete dostat na to správné místo. Hledáme něco takového. Důležitý je i povrch asfaltu, protože od něj závisí degradace. rozumná míra opotřebení pneumatik může závodění pomoci, protože vytváří rozdíly v rychlostech vozů."