Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Review 2017: Nedělní vítězové

Review 2017: Nedělní vítězové

Ohlédnutí pilolů stáje Trident za sezonou

Vyhrát v sobotním závodě nebo kvalifikaci bylo pro ostatní týmy kromě ARTu nemožné. Stěží se někomu povedlo dostat v sobotu na stupně vítězů Například Trident to nezvládl ani jednou. Ale pak tu byly ještě neděle, kdy se závodí s obráceným startovním roštem (prohodí se prvních osm pilotů), a to byly dny, kdy Trident dokázal zazářit. Největší úspěch přišel v Maďarsku, kdy jeho vozy obsadily všechna čtyři první místa. V šampionátu týmů mu připadlo druhé místo za ART.

Giuliano Alesi (5. místo v šampionátu)

Giuliano Alesi se stal nejlepším pilotem po jezdcích stáje ART. Skončil v šampionátu celkově pátý s třemi vítězstvími. Což bylo obrovské zlepšení oproti sezoně 2016, kdy s pouhým jedním bodem na kontě skončil na 22. místě a vybudoval si pověst poněkud zatracovaného jezdce závodícího kvůli konexím tatínka. Čím on si vysvětluje takové zlepšení? „Důvodem jsou zkušenosti, sebejistota a také bych řekl, že větší důvěra týmu. Mezi mnou a týmem jsou velmi dobré vztahy, lepší než loni, což opravdu pomáhá.“

Nutno však upřesnit, že všechny jeho úspěchy přišly v neděli. V sobotu skončil nejlépe šestý. Jak vnímal situaci, že ART nikomu nedal v sobotu šanci? „Věc je taková, že jsem měl problémy v kvalifikaci, což je důvod, proč jsem vždy vyhrával nedělní závody, v kterých jsem startoval zepředu. Kdybych startoval zepředu v sobotním závodě, jsem si jistý, že bych byl schopen stejných výsledků,“ bere Giuliano vinu částečně i na sebe. 

Stejně jako u ARTu i piloti stáje Trident často sváděli souboje hlavně mezi sebou, jelikož na ART nestačili a zbytek pole nestačil na ně (snad kromě Lorandiho). Jaká byla atmosféra v momentech, kdy proti sobě bojovali? „V týmu byla atmosféra vždy velmi přátelská, nebyly zde žádné problémy.“

Své první stupně vítězů v GP3 získal Giuliano při nedělním závodě na Red Bull Ringu. Hned další neděli vybojoval své první vítězství na Silverstone. A vyhrál i další dva následující nedělní závody na Hungaroringu a ve Spa. On si však více cení svých sobotních úspěchů, kde musel opravdu bojovat, a za svůj nejlepší závod považuje ten, ve kterém skončil devátý. „Řekl bych, že můj nejlepší závod byl první v Jerezu. Na konci jsem udělal skvělý předjížděcí manévr a myslím, že to byl jeden z mých nejlepších závodů vůbec. Také první závod ve Spa, se všemi předjížděcími manévry, byl velmi pozitivní. Při běžném nedělním závodě, jako například na Silverstone, to bylo jen o ježdění a nebylo na tom nic speciálního.“

Giuliano má za sebou dvě sezony v GP3. V posezonních testech opět jezdil s Tridentem. Chce ve stáji zůstat i do budoucna? „Nic ještě není rozhodnuto, nejsem si zatím jist.“

 

 

Dorian Boccolacci (6. místo v šampionátu)

O pozici níže v šampionátu za Alesim skončil Boccolacci. Ztratil na něho pouhých šest bodů. Což je na první pohled překvapující, protože zatímco Alesi sbíral jedno vítězství za druhým, Dorian na stupních vítězů příliš vidět nebyl. Zvítězil až v nedělním závodě v Abú Zabí a do té doby měl na svém kontě jen dvě pódia, jedno z Barcelony a druhé z Jerezu. Pro něho ale stejně neměla nedělní pódia příliš smysl. Moc dobře si totiž uvědomuje, jak to s tou nedělí vlastně je. „Má pódiová umístění pro mě příliš smysl nemají, jelikož jsem je získal v nedělním závodě a všichni vědí, že je tam obrácen startovní rošt. Takže jsem neměl v sezoně více pódií, protože jsem v prvním závodě skončil obvykle na čtvrté nebo páté pozici a potom po otočení roštu jsem startoval vždy uprostřed. Můj týmový kolega Giuliano skončil obvykle sedmý nebo osmý a startoval do druhých závodů zepředu. Takže jsem toto příliš nesledoval. Víc jsem se zaměřoval na první závod, snažil jsem se udělat vše, co bylo v mých silách, a to je všechno. Ale myslím, že jsme si udrželi konstantní rychlost během celé sezony, vždy jsme bojovali v top osmičce a snažili jsme se dostat na pátou pozici v kvalifikaci. Řekl bych, že jsme byli opravdu konstantní.“

Co považoval za svůj nejlepší závod sezony? „Asi Barcelona byla jeden z mých nejlepších závodů této sezony.“

Jak on se dívá na situaci, kdy bojoval hlavně proti svým týmovým kolegům? „Je to výhoda, protože se od nich můžete učit, sdílet data a všechno ostatní, takže je vždy lepší mít silné týmové kolegy.“

Kromě bojů o body byl Dorian vidět i díky jedné nepříjemné situaci. Na Red Bull Ringu absolvoval rozhodně nejděsivější nehodu sezony, kdy po střetu s Lorandim skončil v kotrmelcích. Nebál se pak znovu usednout do vozu?  „Ne, už jsem na to téměř zapomněl. Jen jednou jsem se podíval na video. Ale v mé mysli se nic nezměnilo, takže je vše v pořádku.“

Na co se Dorian nejvíce těší v zimní přestávce? „Během zimní přestávky si trochu odpočinu, pojedu na dovolenou. Pak se vrátím do práce a pokusím se najít kategorii i tým, kde bych mohl opět závodit.“

 


 

 Ryan Tveter (8. místo v šampionátu)

Nováček Ryan Tveter skončil v šampionátu jako osmý a v sezoně stanul dvakrát na stupních vítězů. Druhé místo získal na Hungaroringu a v Abú Zabí. Jak jinak než v neděli. Jak je se sezonou 2017 spokojen on? „Myslím, že to byl velmi dobrý rok. V Tridentu byla po celý rok dobrá atmosféra a bez jeho práce by nebylo možné dosáhnout takových výsledků a získat body. Snažil jsem se v šampionátu skončit na šesté pozici, to bylo maximum, protože ART byl velmi konkurenceschopný. V týmovém šampionátu jsme skončili jako druzí, takže jsem velmi spokojen se sezonou i pódiovými umístěními.“

Co považuje za svůj nejlepší závod sezóny? „Měl jsem několik opravdu dobrých závodů, ale Monza byla určitě tím nejlepším, protože jsem se ze sedmnácté příčky na startu posunul na páté místo v cíli, a to ještě při tom všem chaosu. Byl to opravdu chaotický závod a v těch podmínkách velká výzva. Také si velice cením prvního závodu na Red Bull Ringu. Měl jsem velmi opotřebené pneumatiky, ale dokázal jsem vydržet celý závod a skončil jsem pátý. A také první, druhé, třetí, čtvrté místo na Hungaroringu byl pro tým skvělý výsledek. Samozřejmě, chtěl jsem tam vyhrát, takže bych neřekl, že to byl můj nejlepší závod."

Kdyby mohl změnit na této sezoně jednu věc, co by to bylo?  „Ještě jedno kolo na Hungaroringu a brzdit trochu dříve v první zatáčce, pak bych možná vyhrál nedělní závod.“

Co bylo pro něho jako pro nováčka v GP3 nejtěžší? „Myslím, že naučit se pracovat s pneumatikami, zejména v kvalifikaci. A také poznat, jak moc můžu tlačit v závodě a jak moc je třeba šetřit pneumatiky. Je to celé víceméně o tom, jak co  nejlépe pracovat s pneumatikami v kvalifikaci i závodech.“

Na co se nejvíce Ryan těší ze zimní přestávky? „Těším se na to, že se vrátím zpátky domů, do USA. Už tam netrávím mnoho času, takže bude hezké vidět mé přátele a během Vánoc strávit nějaký čas s rodinou. Pak se vrátím zpět k tréninku do Evropy a uvidíme, jak to bude vypadat s budoucím rokem.“