Marchionne: Sassi není fenomenální inženýr
Potvrdil, že nesouhlasil s přesunem do programu GT
Jméno Lorenzo Sassi je opět skloňováno v médiích po celém světě. Postaral se o to jeho bývalý šéf Sergio Marchionne.
Italský šéfdesignér motorů Scuderie se s týmem potichu rozloučil loni v létě, což mnoho insiderů překvapilo, jelikož agregáty z Maranella pokračovaly v dohánění velké výkonnostní ztráty na Mercedes. Ředitel automobilky odchod vysvětlil tím, že Sassi udělal další krok ve své kariéře a přesouvá se na jiné místo ve společnosti. Před pár týdny se k nám ale dostala (zatím nepotvrzená) zpráva, že Sassi Marchionneho nabídku odmítl a už ho s otevřenou náručí čeká německá konkurence. Marchionne fanoušky Ferrari ujišťuje, že to není žádná velká ztráta.
"Nevím, kdo řekl, že Sassi je fenomenální. Já určitě ne," citují Marchionneho španělské noviny Marca. "Pravda, naše problémy nezpůsoboval jen on a chtěli jsme si ho nechat v gétéčkách, ale bohužel se rozhodl odejít a v kariéře pokračovat někde jinde. Pro tým je to běžná změna. Nyní je na jeho místě Corrado Iotti a jsme s ním spokojeni."
Mercedes na začátku zimy oznámil, že vyrobil pohonnou jednotku s výkonem 1000 koňských sil vyhovující současným předpisům F1, ale ještě neví, jak ji dostane z dynamometru do svého vozu. Magazín Auto Motor und Sport zveřejnil analýzu dat z GPS, podle níž měl motor Mercedesu loni 949 koňských sil, Ferrari 934, Renaultu 907 a Hondy 860 koňských sil.