Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Zachránil Camilleri Arrivabeneho před vyhazovem?

Zachránil Camilleri Arrivabeneho před vyhazovem?

Staří známí od Philip Morrisu opět spolu

Dva týdny po úmrtí Sergia Marchionneho je načase podívat se, kdo jsou jeho nástupci, i kdyby měli být pouze dočasní, o čemž se zřejmě rozhodne v nejbližších měsících.

Když se Marchionne v roce 2014 rozhodl osobně přebrat kontrolu nad Ferrari, nahradil v křesle prezidenta společnosti Luku di Montezemola a postupně převzal i posty generálního ředitele a předsedy Ferrari. Na místě předsedy ho nyní nahradil John Elkann, vnuk a dědic Gianniho Agnelliho, potomka Giovanniho Agnelliho, zakladatele Fiatu. Rodina s Elkannem v čele nadále kontroluje holding Exor, jenž je zase největším akcionářem ve Fiat Chrysler Automobiles i ve Ferrari. Při mnoha povinnostech bude zřejmě dění u Ferrari pozorovat spíše z pozadí.

Ferrari teď z křesla generálního ředitele vede Louis Camilleri, který se před 63 lety narodil v Egyptě maltským rodičům, vlastní pas občana USA a trvalé bydliště má ve Švýcarsku. Kariéru si vybudoval ve skupině Philip Morris, kde to dotáhl až na generálního ředitele Phillip Morris International. Z této společnosti do Ferrari přišel i současný šéf Scuderie Maurizio Arrivabene. A povídá se, že to Arrivabenemu zachránilo místo.

V době, kdy Scuderia Ferrari po letech opět bojuje o titul, aniž by stála proti soupeři s evidentně rychlejším vozem, to na první pohled velmi nedává smysl. Jenže Arrivabeneho nástupcem neměl být nikdo jiný než nenápadný organizátor Mattia Binotto, současný technický ředitel týmu. Podle více zdrojů Arrivabene Marchionnemu až tak nevyhovoval, zatímco Binottovi lze připsat zásluhy za zlepšení motoru i šasi a navíc zapadal do strategie povyšování vlastních odchovanců Maranella.

Camilleri asi nebude chtít hned po příchodu něco měnit a i kdyby, nezačne propuštěním Arrivabeneho, kterému šéfoval už v Philip Morrisu. V něm Arrivabene dostával nejdůležitější úkoly v oblasti marketingu a jejich prostřednictvím to vlastně i přičichl k F1 a práci v Maranellu.

V nejistotě jsou i další Marchionneho projekty. Podporoval mladého Charlese Leclerka, který měl už letos, k nelibosti Sebastiana Vettela, nahradit Kimiho Räikkönena. Také sehrál důležitou roli při uzavření smlouvy mezi Sauberem a Alfou Romeo, kterou chtěl dostat do F1 a vrátit tak této značce dobré sportovní renomé.


CNBC kontaktovala Camilleriho přátele a bývalé kolegy, aby se o něm dozvěděla více. Ti ho popsali jako automobilového nadšence vlastnícího několik vozů Ferrari. Také jako člověka, který ví, jak si vynutit disciplínu. Umí dosadit správné lidi na správná místa a také je smělým inovátorem, který Philip Morris převedl od tradičních tabákových výrobků k e-cigaretám. Ferrari by měl pomoci s nastartováním výroby nejrychlejšího SUV na světě a možná i s výrobou e-automobilů, čili elektromobilů. Uvidíme, zda inovuje i postoj Ferrari k F1. Pokud se totiž automobilka zaváže k účasti ve F1 i v příštím desetiletí, na smlouvě s Liberty Media bude Camilleriho podpis.