Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso Daytonu nedokončil

Alonso Daytonu nedokončil

Opět nevydržela technika

Jak se předpokládalo, posádka vozu Ligier JS P217 patřícího týmu United Autosports v Daytoně nepatřila mezi nejsilnější, ale během 24 hodin trvajícího závodu se může leccos přihodit. Možná to mohlo skončit i pěkným čtvrtým místem, ale realita je hodně odlišná.

Vůz s číslem 23 nezačal špatně. Držel se v první desítce, nějaký čas byl i na šestém místě. Alonso se dokonce na krátkou chvíli dostal i do vedení závodu, když zamířil do boxů později než rychlejší vozy před ním. Po osmi hodinách se to ale začalo kazit. Když byl za volantem Phil Hanson, dostal defekt a mechanici United Autosports museli kromě výměny pneumatik udělat i opravy na karoserii, což tuto posádku stálo čtyři kola. Za volant opět usedl Alonso, jenže se musel vrátit do boxů kvůli selhání hlavního brzdového válce. Než ho mechanici vyměnili a vůz vrátili na trať, ztráta již činila 26 kol a bylo po závodě.

Ani to ale ještě nebyl konec. Třiadvacítka se vrátila alespoň do top 10 třídy LMP2, jenže brzdy opět selhaly. Alonsa to pořádně vystrašilo a zároveň definitivně ukončilo závod této posádky, kterou ve výsledkové listině naleznete na 38. místě.

"Taková věc s brzdami vás samozřejmě vystraší," přiznal po závodě Alonso. "Dvakrát se to stalo před první zatáčkou. Jedete zhruba 300-310 km/h, šlápnete na brzdu a nic se nestane. Naštěstí na této trati můžete jet rovnou do zatáčky číslo 6. Taková zajímavá zkratka. V noci přirozeně moc dobře nevidíte, kde je bariéra z pneumatik nebo úniková cesta. O to to bylo hrozivější."

Alonsa trochu překvapilo, že technické problémy měl vůz, se kterým United Autosports loni závodil celý rok, přičemž nevynechal ani 24hodinový závod v Le Mans. Z Daytony si ale prý odnáší "pěkný zážitek". Druhý ligier týmu United Autosports s Paulem di Restou obsadil čtvrtou příčku se čtyřkolovou ztrátou na vítěznou posádku vozu Cadillac DPi, jejímž členem byl i Christian Fittipaldi, synovec dvojnásobného mistra světa F1 Emersona Fittipaldiho.