Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso udělal všechno proto, aby motor vypadal špatně

Alonso udělal všechno proto, aby motor vypadal špatně

Marko obviňuje McLaren i s jeho hlavní hvězdou

"Motor GP2!", známé to pojmenování drahé pohonné jednotky F1 z dílny Hondy, ke kterému Fernando Alonso přistoupil v nejcitlivější chvíli, během Velké ceny Japonska. Ale vyráběla Honda opravdu tak otřesné motory?

Helmut Marko se teď, když po rozpadu partnerství McLaren-Honda navázalo exkluzivní spolupráci s Hondou Toro Rosso a Red Bull ji zvažuje jako možnost pro rok 2019, pouští do obhajoby japonské automobilky. Což nejde bez slovního útoku na McLaren a španělského dvojnásobného mistra světa. Britský tým prý, kvůli aerodynamickým výhodám, Hondu nutil nacpat pohonnou jednotku do příliš úzkého šasi a Alonso to celé kryl vychvalováním podvozku a kritikou motoru.

"Honda je velmi aktivní a již teď něco objevila," řekl poradce Red Bullu pro motorsport o zimním vývoji v japonské Sakuře. "S dalším motorem se možná dokáží dostat na úroveň Renaultu. Dosud museli dělat kompromisy, protože je omezovalo šasi McLarenu. Nemohli volně vyvíjet, měli stanovené hranice. A Alonso udělal všechno proto, aby motor vypadal špatně."

Nadcházející sezona je poslední, kterou pokrývá smlouva Red Bullu s Renaultem. Ten dělá pokroky, pokud jde o efektivitu v režimu velké ceny, ale v kvalifikacích si prý Mercedes i letos udrží své dominantní postavení.

"To nejhorší je jejich kvalifikační režim. Na startu stojí vždy vepředu a na většině tratí se těžko předjíždí. Navíc v některých závodech potřebují podstatně méně paliva než ostatní. Mercedes je evidentně lepší v oblastech výkonu, spotřeby, rekuperace i v jízdních vlastnostech."