Alonso udělal všechno proto, aby motor vypadal špatně
Marko obviňuje McLaren i s jeho hlavní hvězdou
"Motor GP2!", známé to pojmenování drahé pohonné jednotky F1 z dílny Hondy, ke kterému Fernando Alonso přistoupil v nejcitlivější chvíli, během Velké ceny Japonska. Ale vyráběla Honda opravdu tak otřesné motory?
Helmut Marko se teď, když po rozpadu partnerství McLaren-Honda navázalo exkluzivní spolupráci s Hondou Toro Rosso a Red Bull ji zvažuje jako možnost pro rok 2019, pouští do obhajoby japonské automobilky. Což nejde bez slovního útoku na McLaren a španělského dvojnásobného mistra světa. Britský tým prý, kvůli aerodynamickým výhodám, Hondu nutil nacpat pohonnou jednotku do příliš úzkého šasi a Alonso to celé kryl vychvalováním podvozku a kritikou motoru.
"Honda je velmi aktivní a již teď něco objevila," řekl poradce Red Bullu pro motorsport o zimním vývoji v japonské Sakuře. "S dalším motorem se možná dokáží dostat na úroveň Renaultu. Dosud museli dělat kompromisy, protože je omezovalo šasi McLarenu. Nemohli volně vyvíjet, měli stanovené hranice. A Alonso udělal všechno proto, aby motor vypadal špatně."
Nadcházející sezona je poslední, kterou pokrývá smlouva Red Bullu s Renaultem. Ten dělá pokroky, pokud jde o efektivitu v režimu velké ceny, ale v kvalifikacích si prý Mercedes i letos udrží své dominantní postavení.
"To nejhorší je jejich kvalifikační režim. Na startu stojí vždy vepředu a na většině tratí se těžko předjíždí. Navíc v některých závodech potřebují podstatně méně paliva než ostatní. Mercedes je evidentně lepší v oblastech výkonu, spotřeby, rekuperace i v jízdních vlastnostech."