Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Liberty by nemělo poslouchat Ferrari a Mercedes

Liberty by nemělo poslouchat Ferrari a Mercedes

F1 nepřežije s dvěma týmy

McLaren se od rozchodu s Hondou čím dál více distancuje od nesmírně bohatých továrních týmů.Podporuje téměř všechny plány nových majitelů F1 na snižování nákladů a zmenšování rozdílů mezi velkými a malými týmy na trati i mimo ni. Výkonný ředitel Zak Brown už kritizoval Ferrari a jeho zveřejněné úvahy o možném odchodu z F1. Teď upozorňuje, že na závody dvou týmů by nikdo nebyl zvědavý, dokonce ani kdyby jedním z nich bylo Ferrari.

"Myslím, že Liberty by se mělo zaměřit na to, co je nejlepší pro F1 a jeho fanoušky," řekl Brown během setkání s médii v sídle týmu ve Wokingu. "Pokud to znamená, že některý z týmů nebo výrobců motorů nebude spokojený, tak si prostě bude třeba uvědomit, že není možné vyhovět všem. V centru zájmu by měly být potřeby F1. Já bych raději ztratil jeden tým, nahradil ho a měl deset jiných, než bych měl mít šampionát s jedním nebo dvěma."

Redaktor Motorsportu se Browna zeptal, zda existuje reálná hrozba, že by F1 najednou přišla o Ferrari i Mercedes.

"To je velmi nepravděpodobné, ale nic není nemožné. V takovém případě bude třeba upravit pravidla tak, aby se otevřely dveře novým zájemcům. Kdyby nastala taková nečekaná a asi i velmi nepravděpodobná situace, že by (Mercedes a Ferrari) odešly, F1 by musela pokračovat. Ferrari je samostatná kategorie, protože je to přece Ferrari, ale už jsme přišli o BMW, Toyotu a i Honda již F1 opustila. Všude je to tak, že automobilky přicházejí a odcházejí a F1 se s tím musí vyrovnat. Pravidla se musí psát tak, aby byla nejlepší pro sport, ne aby byla nejlepší pro automobilky."


Rok 2021 je z našeho pohledu ještě daleko, ale týmy by se měly na motorech a financích, jako spojených nádobách, dohodnout během příštích pár měsíců.

"FIA a Liberty musejí jednat. Období vyjednávání by mělo být krátké, protože je turbulentní. Čím více se to bude protahovat, tím více škod se napáchá. Kromě toho, pokud mají v roce 2021 přijít noví výrobci motorů a nové týmy, potřebují pár let na přípravu a hodiny tikají. Byl bych rád, kdybychom v průběhu této sezony již měli pevnou představu o roce 2021. Každý další odklad bude zvětšovat technickou výzvu."

Brown se podělil i o temnou vizi příštích tří let, které prý pravděpodobně přinesou Mercedesu další tři tituly a tři Poháry konstruktérů.

"Za současných pravidel a při stávajících nákladech musím říci, že mají dobře našlápnuto k ovládnutí dalších tří sezon. Máme příležitost nastavit kurz tak, abychom v roce 2021 mohli mít čtyři, pět nebo i šest týmů vyhrávajících závody a s šancí na vítězství v šampionátu, ale musíme to udělat hned. Bude to tak lepší pro všechny. Když Mercedes vyhraje patnáct závodů a bude mít titul, nezíská tím více, než kdyby uspěl pětkrát a vybojoval prvenství."