Halo znevýhodní Verstappena
Hubnout ale nemíní, dává přednost síle
Max Verstappen se už těší na odhalení nového vozu Red Bullu, ačkoli ho bude hyzdit Halo. Vůz RB14 uvidíme už v pondělí (19. února) a přesně o týden později se nové vozy F1 poprvé potkají na okruhu Catalunya.
"Halo bude moc ošklivé," řekl Verstappen otevřeně, když dělal rozhovor pro svého zaměstnavatele. "Na něj se rozhodne netěším! Doufám, že vůz jako celek bude vypadat úžasně a snad bude rychlý. Věřím, že s ním uděláme krok vpřed a že to bude dobrý vůz hned od začátku sezony, ne jako loni, kdy jsme museli dohánět ostatní. To je teď pro nás nejdůležitější."
Verstappen má vůči Halo hned dvě výhrady. Tu první už zmínil, estetice závodního vozu nijak neprospívá. Ale kromě toho je to hmotnost navíc, což je špatná zpráva pro těžší jezdce a rovných 180 centimetrů vysoký Verstappen se řadí mezi ně. Problém by mělo vyřešit nové pravidlo o minimální hmotnosti kokpitu s jezdcem, které ale začne platit až příští rok. Pravděpodobně proto, že týmy s nižšími jezdci se této výhody nechtějí vzdát okamžitě.
"Halo je těžké, vozu přidá více než těch šest kilogramů (o které se zvýšila povinná minimální hmotnost vozu), což mi rozhodně nehraje do karet. Ale nehodlám kvůli tomu měnit svůj tréninkový program, protože jinak bych se během závodů ve voze necítil dobře. Pro mě, jako pro vyššího a i těžšího jezdce než je průměr, to nebude ideální."
Verstappenův týmový kolega Daniel Ricciardo je téměř stejně vysoký jako on, zatímco kupříkladu Lewis Hamilton a Sebastian Vettel mají shodně 174 centimetrů, Kimi Räikkönen uvádí 175 a Fernando Alonso pouze 171. Mezi aktivními účastníky již chybí dlouhodobě nejmenší jezdec F1, 166 centimetrů vysoký a přibližně 59 kilogramů vážící Felipe Massa.