Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault chce během roku dohnat své zákazníky

Renault chce během roku dohnat své zákazníky

Kdo dá šanci jeho juniorům?

Letos budeme mít možnost sledovat boj rostoucího továrního týmu Renaultu se silným Red Bullem a nový dech chytajícím McLarenem. Férový boj, neboť ve vozech všech tří týmů budou stejné motory Renault. Ředitel továrního týmu Cyril Abiteboul ale upozorňuje, že minimálně na začátku sezony budou mít nejspíš navrch zákazníci.

"Víme, že naše šasi bude za Red Bullem zaostávat v oblastech aerodynamiky i mechaniky," řekl. "Red Bull už dobře známe a je pro nás skvěle postavenou laťkou. Mají jedno z nejlepších, ne-li úplně nejlepší šasi, ačkoli teprve uvidíme, jaké bude tento rok. U McLarenu máme zatím otazník, protože měli jiný motor, jiné šasi a v něm jiné jezdce, takže se to těžko porovnává. Ale i oni teď budou zajímavým referenčním bodem.

Co se týče kapacity, během roku bychom je měli dohnat. Oni jsou stabilní organizací, s velmi dobrou a promyšleně organizovanou strukturou a s dostatečnými zdroji. My jsme stále jakoby ve výstavbě, rosteme a jsme v procesu budování týmu. Nejspíš nebudeme zcela na jejich úrovni dříve, než přijde rok 2019, ale už v jeho průběhu bychom rádi viděli jen velmi malý rozdíl mezi námi a jimi."

Renault ale o tuhle "laťku" možná příští rok přijde. Red Bullu vyprší smlouva a jeho vedení skládá jednu poklonu za druhou Hondě, která dodává motory jeho sesterskému týmu Toro Rosso. Kromě toho, Renault by chtěl kontrakt s menším týmem, do kterého by mohl umisťovat své budoucí hvězdy z juniorského programu.

"Potřebujeme se ujistit, že když přijde správný čas a budeme mít vhodnou osobu, budeme schopni dostat ji do F1. Podle mě je to důležitá součást toho, jak budeme postupovat jako dodavatel motorů. Když se podíváme na Mercedes, vidíme propojení mezi jeho strategií dodávek motorů a podporou mladých jezdců.

V určitém smyslu to již začalo v případě Carlose Sainze, jehož získání na tento rok bylo součástí větší dohody s Red Bullem, která vedla i k domluvě s McLarenem. Takže propojení tu už je, ale v budoucnu bych to rád využil ve prospěch jezdce z naší akademie."

Při pohledu na startovní listinu vidíme, že kromě továrních týmů, McLarenu, Red Bullu a Toro Rosso zůstávají čtyři týmy, jenže Haas i Sauber mají silné vazby na Ferrari, takže Renault by si asi musel troufnout lovit na území Mercedesu, kde jsou týmy Force India a Williams.