Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Včera proběhla simulace pevného restartu

Včera proběhla simulace pevného restartu

Starý nápad se starými problémy

O pevných restartech po ukončení jízdy za safety carem se hovořilo již nejednou a vždy to narazilo na problémy. FIA se přesto dohodla s týmy Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams a Haas a v rámci zimních testů udělaly simulaci restartu.

Novinkou je komunikace vedení závodu s jezdci. Na světelných panelech kolem trati se může rozsvítit buď SS (standing start) nebo RS (rolling start). Stejnou zprávu dostanou prostřednictvím oficiálního komunikačního systému týmy a podle toho může proběhnout pevný nebo letmý restart.

Když se ale na startovním roštu promíchají jezdci na pneumatikách z různých směsí, s různým stupněm opotřebení a ještě budou všechny studené kvůli jízdě za bezpečnostním vozem, je velká pravděpodobnost, že to povede k hromadné kolizi a dalšímu výjezdu safety caru, na což poukázal i  Kevin Magnussen: "Na této trati potřebujete mít dobrou teplotu pneumatik. Restart, který dnes proběhl, je nemyslitelný. Nemůžeme to dělat během závodu. Moje pneumatiky vůbec nelepily, stěží jsem se pohnul z místa."

Simulaci si jezdci zopakují dnes i ve čtvrtek. Následně se budou analyzovat data a zpětná vazba jezdce. Mít během závodu více než jeden start by mohlo být vzrušující a nejednou pěkně zamíchat kartami, aniž by se mohlo tvrdit, že jezdec za svůj propad nemůže. Jenže opakovaná jízda pár "přeživších" vozů za safety carem by už tak vzrušující nebyla.