Včera proběhla simulace pevného restartu
Starý nápad se starými problémy
O pevných restartech po ukončení jízdy za safety carem se hovořilo již nejednou a vždy to narazilo na problémy. FIA se přesto dohodla s týmy Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams a Haas a v rámci zimních testů udělaly simulaci restartu.
Novinkou je komunikace vedení závodu s jezdci. Na světelných panelech kolem trati se může rozsvítit buď SS (standing start) nebo RS (rolling start). Stejnou zprávu dostanou prostřednictvím oficiálního komunikačního systému týmy a podle toho může proběhnout pevný nebo letmý restart.
Když se ale na startovním roštu promíchají jezdci na pneumatikách z různých směsí, s různým stupněm opotřebení a ještě budou všechny studené kvůli jízdě za bezpečnostním vozem, je velká pravděpodobnost, že to povede k hromadné kolizi a dalšímu výjezdu safety caru, na což poukázal i Kevin Magnussen: "Na této trati potřebujete mít dobrou teplotu pneumatik. Restart, který dnes proběhl, je nemyslitelný. Nemůžeme to dělat během závodu. Moje pneumatiky vůbec nelepily, stěží jsem se pohnul z místa."
Simulaci si jezdci zopakují dnes i ve čtvrtek. Následně se budou analyzovat data a zpětná vazba jezdce. Mít během závodu více než jeden start by mohlo být vzrušující a nejednou pěkně zamíchat kartami, aniž by se mohlo tvrdit, že jezdec za svůj propad nemůže. Jenže opakovaná jízda pár "přeživších" vozů za safety carem by už tak vzrušující nebyla.