Odpoledne převzal taktovku Hunter-Reay
Firestone Grand Prix of St. Petersburg – 2. trénink
Ryan Hunter-Reay zajel nejrychlejší čas v odpoledním tréninku na první závod letošní sezony IndyCar Series. Jezdci ve druhém tréninku srazili hodnotu maxima pod hranici jedné minuty a jedné sekundy. Pomohly jim v tom ale měkké pneumatiky, které od loňské sezony musí využít i v tréninku. Dříve dostávali jen tři sady na závodní víkend, jednu novou museli pošetřit na závod a dvě využili v kvalifikaci. Teď dostali jednu navíc, ale musí ji použít a vrátit po pátečních trénincích.
„Být dnes nejrychlejší rozhodně není špatný způsob, jak začít sezonu. Jsme ale stále ještě na začátku a dnes večer musíme dát u Andretti Autosport všichni hlavy dohromady a vymyslet, jak být zítra ještě rychlejší,“ řekl Hunter-Reay po druhém tréninku.
Za Hunter-Reayem skončil Kanaďan Hinchcliffe. Jeho stájový kolega Wickens byl tentokrát z nováčků nejrychlejší a připsal si velmi solidní sedmý nejlepší čas. Vítěz ranního tréninku Leist byl dvanáctý.
„Dneska jsem měl opravdu dobrý den. Nemohl jsem si přát více, než skončit dnes v obou trénincích v první desítce. Doufám, že tento trend bude pokračovat po zbytek víkendu,“ přeje si Wickens.
Sestřih toho nejlepšího z prvního dne v St. Petersburgu:
Třetí příčka patří Powerovi. Australan byl tentokrát nejrychlejším jezdcem s motorem od Chevroletu. Jeho stájový kolega a obhájce titulu Newgarden obsadil pátou příčku. Mezi dva piloty týmu Penske se vklínil Scott Dixon.
„Byl to pro nás komplikovaný začátek závodního víkendu. Auto je oproti loňsku hodně odlišné. Vůz všude klouže a během posledního tréninku jsme měli i trochu smůlu, když jsme se dostali do provozu. Myslím, že jsme tam, kde potřebujeme, auto má rychlost. Potřebujeme jen volnou dráhu a doufám, že rychlost ukážeme zítra v kvalifikaci,“ dodal Dixon.
Trénink byl dvakrát přerušen, v obou případech způsobili vyvěšení červených vlajek nováčci. Osm minut po začátku tréninku skončil v únikové zóně čtvrté zatáčky Brit King. Deset minut před koncem pak předvedl hodiny, které jen zázrakem nekončily kontaktem se zdí, Rakušan Binder.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | R.Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 01:00,8295 | 26 | |
2. | J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 01:00,8724 | + 0.042 | 32 |
3. | W.Power | Team Penske | Chevrolet | 01:00,9933 | + 0.163 | 33 |
4. | S.Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:01,1004 | + 0.270 | 36 |
5. | J.Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 01:01,1012 | + 0.271 | 36 |
6. | A.Rossi | Andretti Autosport | Honda | 01:01,1542 | + 0.324 | 32 |
7. | R.Wickens | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 01:01,2190 | + 0.389 | 38 |
8. | S.Bourdais | Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan | Honda | 01:01,2741 | + 0.444 | 28 |
9. | T.Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:01,3185 | + 0.489 | 32 |
10. | T.Sató | Rahal Letterman Lanigan Racing | Honda | 01:01,3491 | + 0.519 | 31 |
11. | M.Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | 01:01,3780 | + 0.548 | 26 |
12. | M.Liest | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:01,4385 | + 0.609 | 40 |
13. | S.Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 01:01,4509 | + 0.621 | 26 |
14. | S.Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:01,5505 | + 0.721 | 30 |
15. | J.King | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:01,5579 | + 0.728 | 31 |
16. | E.Jones | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:01,5819 | + 0.752 | 40 |
17. | G.Chaves | Harding Racing | Chevrolet | 01:01,6177 | + 0.788 | 39 |
18. | Z.Veach | Andretti Autosport | Honda | 01:01,8423 | + 1.012 | 36 |
19. | Ch.Kimball | Carlin | Chevrolet | 01:01,9166 | + 1.087 | 37 |
20. | G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | Honda | 01:01,9993 | + 1.169 | 33 |
21. | Z.Claman DeMelo | Dale Coyne Racing | Honda | 01:02,0368 | + 1.207 | 40 |
22. | M.Chilton | Carlin | Chevrolet | 01:02,0636 | + 1.234 | 37 |
23. | J.Harvey | Michael Shank Racing | Honda | 01:02,1640 | + 1.334 | 39 |
24. | R.Binder | Juncos Racing | Chevrolet | 01:02,3254 | + 1.495 | 38 |