Rossi pokazil Wickensovi debut, slaví Bourdais
Firestone Grand Prix of St. Petersburg – závod
Francouz Sébastien Bourdais nečekaně obhájil své loňské vítězství v závodě IndyCar Series v St. Petersburgu. V závěru závodu to totiž byli nováček Wickens a Američan Rossi, kteří bojovali o vítězství. Při posledním restartu ale Rossi udělal chybu a do Wickense narazil, přičemž Kanaďana poslal do bariéry z pneumatik.
Wickens po startu z pole position udržel vedení. Za ním chyboval Power, dostal hodiny a propadl se na 11. místo. Do Kanaana strčil Veach, zkušený Brazilec ale udržel motor v chodu a na chvostu pole pokračoval. Na konci prvního kola musel do boxů Bourdais. V poslední zatáčce zůstal stát Kimball a způsobil první z mnoha výjezdů zpomalovacího vozu.
Toho využili někteří jezdci k zastávkám v boxech. Power při ní vyměnil celé zadní křídlo, které předtím poškodil, když se po hodinách v druhé zatáčce opřel o bariéru. Restart přišel v pátém kole, do čela se dostal King. V tu chvíli vedli závod tři nováčci – King, Wickens a Leist.
Záhy způsobil další žlutou kontakt Rahala a Pigota v první zatáčce. Druhý jmenovaný totiž zůstal stát a potřeboval znovu nastartovat motor. Po restartu se Wickens vrátil na první místo, protože King byl v první zatáčce příliš široký. Během dvou kol se za Wickense protáhl na druhou příčku Rossi. Slibně rozjetý závod pro nováčka Leista skončil kvůli technickým potížím, které jej odsoudily k dlouhému stání v boxech.
Když se z nich vrátil se ztrátou několika kol, narazil ve 4. zatáčce do zdi a na trať znovu vyjel zpomalovací vůz. V čele byli piloti, kteří zkoušeli alternativní strategii – Bourdais, Pigot, Claman de Melo, Harvey a Rahal.
Technické potíže zhatily závod i dalšímu nováčkovi, který si slibně vedl v kvalifikaci – do boxů musel King. Po restartu sestřelil v první zatáčce Satóa Dixon a zavinil další výjezd zpomalovacího vozu. Za Bourdaise se postupně posunuli Wickens a Rossi.
Wickens nečekal, až bude muset Bourdais do boxů a hned po restartu jej předjel. To stihli i Rossi a Andretti. Pak byl závod znovu zpomalen. Tentokrát nevydržela pneumatika na Harveyho voze a britský závodník zůstal stát v poslední zatáčce.
Po zastávkách Wickense a Rossiho se do čela vrátil Bourdais, ale jen do svého pitstopu v 77. kole. Před ním brzdil na dráze Wickense, kterého dotáhl Rossi. Bourdais se z boxů vrátil na pátém místě, jezdci před ním ale museli ještě jednou k mechanikům.
Jako první si pitstop odbyl Wickens, v 83. kole se vrátil s šestivteřinovým náskokem na Bourdaise. Rossi zastavil v dalším kole a vrátil se přesně doprostřed mezi Wickense a Bourdaise, na Kanaďana ztrácel tři vteřiny, na Francouze měl stejně velký náskok. Bourdais navíc ztrácel s vedoucími piloty kontakt. Rossi se naopak Wickensovi přibližoval a své manko srazil pod jednu vteřinu.
Dvanáct kol před koncem udělal Rossi chybu. Při předjíždění pomalejšího Kimballa probrzdil a tak tak se vešel do zatáčky. Mechanici týmu Sama Schmidta už slavili vítězství, ale předčasně. Devět kol před koncem narazil v 10. zatáčce do zdi Binder a znovu vyslal na trať zpomalovací vůz. Wickensův více než třívteřinový náskok byl pryč.
Restart přišel až čtyři kola před koncem. Pořadí v čele bylo Wickens, Rossi, Bourdais, Rahal, HInchcliffe. V bariéře z pneumatik skončil Chilton. Jeho vůz se ale podařilo rychle nastartovat a dvě kola před koncem přišel ještě jeden restart.
V nájezdu na cílovou rovinku se Rossi dostal těsně za Wickense. V první zatáčce už byli téměř bok po boku, až Rossi, který byl na vnitřku dráhy, udělal drobnou chybu. Jeho vůz byl přetáčivý a v zatáčce sestřelil vedoucího Kanaďana. Paradoxně sám kontaktem o Wickense svůj vůz srovnal, lídra závodu ale poslal do bariéry z pneumatik. Před Rossiho se dostali Bourdais a Rahal. Pak znovu zavlály žluté vlajky.
Takto skončil závod pro Roberta Wickense
Bourdais si znovu dojel pro vítězství ve městě, kde s rodinou žije. Tým Dale Coyne Racing slaví po roce další triumf. Rahal, který do závodu startoval z poslední příčky, skončil druhý. Třetí příčka patří Rossimu.
V St. Petersburgu se vůbec nedařilo favoritům. Dixon nakonec i přes kolizi s Pigotem a následný pád na poslední příčku dojel závod jako šestý. Za ním skončil obhájce titulu Newgarden. Power po startu z první řady skončil desátý. Ale ani jeden z pilotů týmů Penske a Ganassi po celý závod do dění v čele nepromlouval.
Sezona pokračuje 7. dubna prvním oválovým závodem. Ve Phoenixu si to v sobotu večer rozdají piloti pod umělým osvětlením.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | S.Bourdais | Dale Coyne Racing | Honda | 02:17:48,4954 | 50+1 |
2. | G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | +0,1269 | 40 |
3. | A.Rossi | Andretti Autosport | Honda | +0,7109 | 35+1 |
4. | J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | +1,5175 | 32 |
5. | R.Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | +1,9907 | 30+1 |
6. | S.Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | +2,2716 | 28 |
7. | J.Newgarden | Team Penske | Chevrolet | +3,3842 | 26 |
8. | E.Jones | Chip Ganassi Racing | Honda | +4,2992 | 24 |
9. | M.Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | +4,8363 | 22 |
10. | W.Power | Team Penske | Chevrolet | +6,1272 | 20 |
11. | T.Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | +6,5176 | 19 |
12. | T.Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | +7,4005 | 18 |
13. | S.Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | +7,9903 | 17 |
14. | G.Chaves | Harding Racing | Chevrolet | +9,2272 | 16 |
15. | S.Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | -1 kolo | 15 |
16. | Z.Veach | Andretti Autosport | Honda | -1 kolo | 14 |
17. | R.Wickens | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | -1 kolo | 13+3 |
18. | Z.Claman DeMelo | Dale Coyne Racing | Honda | -2 kola | 12 |
19. | M.Chilton | Carlin | Chevrolet | -2 kola | 11 |
20. | Ch.Kimball | Carlin | Chevrolet | -3 kola | 10 |
21. | J.King | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | -3 kola | 9+1 |
22. | R.Binder | Juncos Racing | Chevrolet | Porucha | 8 |
23. | J.Harvey | Michael Shank Racing | Honda | Porucha | 7 |
24. | M.Leist | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | Havárie | 6 |