Verstappen se chce v závodě prát s Ferrari
Red Bull: Ricciarda požene zlost
Z trojice špičkových týmů byl Red Bull nejpomalejší. Rozdíly byly sice minimální, ale rozhodně nedosáhl výsledku, jaký si představoval. Verstappen bude startovat ze druhé řady, ale Ricciardo po penalizaci až ze čtvrté. Jeden trumf však Red Bull v ruce drží. Jeho jezdci odstartují na superměkké směsi pneumatik, tedy o jeden stupeň tvrdší a odolnější než největší soupeři.
„I když jsem udělal chybičku, dnešní kvalifikace jsem si užíval. Těžko říct, co jsem si od ní sliboval, když jsem do ní šel, ale mělo to být ještě o chlup lepší,“ hodnotil svůj výkon Max Verstappen. „Ve svém posledním rychlém kole jsem udělal chybu. V třinácté zatáčce jsem vyjel ze stopy, což mě stálo pár desetin vteřiny v porovnání s předešlou jízdou. Přesto jsme se i tak udrželi těsně za Ferrari, a to je pozitivní zjištění. Ale klidně jsme mohli skončit i druzí. Jak se dalo čekat, Mercedes byl dost daleko vepředu. Nebýt té mé chyby, asi bych za Lewisem zaostával jen o půl vteřiny. To by nebylo tolik jako v minulosti. Když vezmu v úvahu všechny faktory a vymyslíme správnou strategii, myslím, že v zítřejším závodě můžeme soupeřům konkurovat. U Mercedesu si tím nejsem tolik jistý, ale třeba s Ferrari bychom se mohli prát. Doufáme, že na gumách, které jsme zvolili, vydržíme trochu déle, takže pokud se na startu vyhneme potížím, můžeme se usadit v popředí a závod absolvovat úspěšně.“
Daniel Ricciardo si při domácí velké ceně vysloužil první penalizaci sezony. Po přerušení druhého tréninku a vyvěšení červených praporků byl totiž ve třetím sektoru při dojezdu do boxů rychlejší, než stanovují pravidla. Zpomalil málo a byl si vědom chyby, kterou na startu závodu draze zaplatí. Pod dojmem uděleného trestu hodnotil také svůj sobotní výkon: „Kvalifikace sama neprobíhala moc špatně. Začala dobře, a dokonce se to pro nás v druhé části na superměkkých gumách rýsovalo ještě lépe. Druhou jízdu jsem přerušil, přesto všechno vypadalo v pořádku. V závěrečné fázi třetí části kvalifikace jsme v prvním sektoru trochu ztratili. Nevím jistě, kde a jak se to stalo, tak se na to budeme muset podívat. Celkově se auto nechovalo nijak špatně. Žádali jsme, aby předek lépe držel, ale vyzkoušeli jsme všechny možné varianty předního křídla, takže jsme v třetí části kvalifikaci víc udělat nemohli. Start z osmé příčky kvůli penalizaci mě pochopitelně zklamal a myslím, že to je nespravedlivé. Existuje napomenutí, pokuty a jiné věci, ale takovouhle ránu pod pás, ještě než sezona vůbec začne, mi zasadit nemuseli. V první desítce jako jediní startujeme na superměkkých pneumatikách, tak nám to snad pomůže. A v ideálním případě by těm v čele nemusela vyjít strategie jedné zastávky pro ultraměkké gumy a my bychom na tom mohli vydělat. Předjíždění tady vůbec nebude jednoduché, takže strategie bude klíčová. Závodní rychlost se mi zdá hodně dobrá a těším se, že se závodním polem prokoušu dopředu. Abych byl upřímný, už teď mi je líto kluků, co jsou přede mnou, protože na nich si zítra budu muset vylít zlost.“