Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Brawn už zná řešení problému s předjížděním

 Brawn už zná řešení problému s předjížděním

Silové pole kolem vozů musí zmizet

Co F1 momentálně ubližuje asi nejvíce, jsou chvíle, kdy si fanoušci uvědomí, že po strhující stíhací jízdě nebude následovat žádný skutečný souboj. Pronásledovateli totiž jakoby necelé dvě sekundy za soupeřem došel dech. Nicméně víme, že s fyzičkou jezdců to nemá nic společného, ​​za všechno může aerodynamika. Jenže aerodynamika je to, co dělá současnou generaci vozů F1 tak rychlou, že přepisování traťových rekordů již bereme za samozřejmost. Ross Brawn si proto na náklady majitelů F1 pronajímá aerodynamický tunel a s týmem aerodynamiků hledá řešení. A prý se mu daří.

"Jednou z věcí, na kterých se pracuje již šest až devět měsíců, je program, jehož cílem je zjistit, jak těmto vozům umožnit těsnější závodění," řekl ředitel sportovních záležitostí F1 v rozhovoru pro SiriusXM.

"Aerodynamiku je třeba udržet na vysoké úrovni, ale musíme to udělat tak, aby tak velmi neomezovala další vozy. Dalo by se říci, že v současnosti je okolo vozu silové pole. Útočící vůz se k němu nemůže dostat, protože jakmile je 1,5 až 2,0 sekundy za ním, tak jeho příď ztrácí ohromné ​​množství přítlaku.

Přední křídlo je přirozeně oblastí důležitou v obou směrech. Jednak vytváří špinavý vzduch a jednak je na něj samo citlivé. Ale není to jediné problémové místo. Deflektory a další komponenty za předními koly jsou stejně senzitivní a některá místa zadní části podlahy a aerodynamiky jsou také hodně citlivá."

Ale opravdu si bude třeba počkat až do roku 2021, kdy má přijít na scénu další generace vozů?

"Již víme, jaká je ztráta rychlosti vozu dojíždějícího jiný vyjádřená v procentech a objevili jsme způsoby, jak se dá špinavý vzduch omezit i jak snížit přecitlivělost vozu na něj. Chceme přijít s promyšleným řešením a to aplikovat v roce 2021. Pokud během tohoto procesu objevíme něco, co bude použitelné, bezpečné a bude se dát zavést, aniž bychom někoho poškodili, tak to uděláme."