Odepisovat Ferrari by bylo podle Alonsa naivní
R25 je však obrovským krokem vpřed.
Eso Renaultu Fernando Alonso odmítá odepisovat Ferrari. Tým z Maranella hraje podle Španěla ve formuli 1 dominantní roli a to i navzdory skutečnosti, že výsledky z poslední doby zaostávají za očekáváními.
Skvělé výkony Renaultu a McLarenu činí z těchto dvou týmů favority přinejmenším na vítězství v Grand Párs Austrálie. Není bez zajímavosti, že obě stáje obouvají pneumatiky Michelin. Bylo by však naivní a neodpovědné přeceňovat výsledky testů a stavět na nich předpovědi vývoje letošní sezóny.
Minulý rok touto dobou se Ferrari rovněž v testech příliš neukazovalo. O to větším překvapením pak byl závěrečný předsezónní test v Imole. Ferrari najednou začalo létat a bylo celý rok k nezastavení.
Alonso, který během posledního dne testování ve španělské Barceloně pokořil neoficiální traťový rekord okruhu, zůstává ve vztahu k Ferrari opatrný a šance Renaultu na úspěch v Melbourne nepřeceňuje.
"Bojí se nás Ferrari?" ptá se Alonso. "Minulý rok dělali to samé. Pak jsme jeli do Austrálie a nejednou byli na míle daleko před námi."
"Zatím na nás ztráceli kolem sekundy, takže uvidíme v Austrálii. Nepochybuji o tom, že je Ferrari favoritem, protože mají něco od Bridgestone a že si to pečlivě schovávají. Mají auto, které dokáže vítězit."
Na otázku týkající se současné formy Renaultu Alonso odpovídá: "Rádi bychom byli v prvním závodě sezóny silní. Co se našeho auta a výhledu do sezóny týče, zůstáváme pozitivní. Musíme vyřešit problémy se spolehlivostí. Potřebujeme také trochu štěstí a pak můžeme klidně vyhrát."
Alonso je sice opatrný, ale časy které zajíždějí piloti Renaultu nasvědčují, že je R25 v porovnání se svým předchůdcem obrovským krokem vpřed. Ferrari navíc s obavami sledovalo časy a zejména konsistenci francouzského týmu.
Jeden inženýr Bridgestone prohlásil: "Pokud bychom na této trati závodili zítra, tak by se stal vítězem Fisichella. V Melbourne to ale bude jiné..."
Schumacher nepřipouští pesimismus a prohlašuje, že forma Ferrari bude během posledního předsezónního testování ve španělské Valencii gradovat. Bude totiž prý konečně vidět, jak na tom F2004M skutečně je.