Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes odhalil pravdu o motorových režimech

Mercedes odhalil pravdu o motorových režimech

Má pouze tři, o všechny se dělí se zákazníky

Mercedes už asi přestalo bavit, že o jeho zázračných motorových režimech se diskutuje všude od anglických a českých hospod až po sídlo FIA. Rozhodl se, že sám všem vysvětlí, jak je to s možnostmi nastavení jeho motorů a s jejich dostupností pro jezdce továrního i zákaznických týmů.

"Hlavním účelem režimů pohonné jednotky je vyvažovat výkon a výdrž. Formule 1 je o rychlosti, ale s pouze třemi PU na jezdce a sezonu ještě více stoupla důležitost spolehlivosti. To je důvod, proč budou jezdci muset méně využívat vyšší výkonnostní režimy," píše se ve zprávě od Mercedesu.

"My v Mercedes-AMG Petronas Motorsport využíváme během celého víkendu tři základní režimy. Jeden pro většinu tréninků, jeden pro většinu kvalifikace a jeden pro většinu závodu.

Například na startu závodu je výkon mimořádně důležitý. Jezdci si nastavují plný výkon, aby mohli dobře bránit svou pozici nebo se pokusit v prvních kolech pár míst získat. Ale F1 je o taktice a strategii stejně jako o odvážných manévrech na trati, takže následně dochází k přepnutí do režimu rekuperace energie a dobíjení baterie. Díky tomu piloti vědí, že při dalším útoku budou moci využít plnou baterii.

Nejvýkonnější je kvalifikační nastavení. Každý víkend je k dispozici pouze na pár kol, přičemž přesný počet závisí na okolnostech. Někdy tento režim využíváme během celé kvalifikace, jindy pouze v Q3.

Máme limit jednotlivých režimů pro každý víkend velké ceny a je stejný pro tovární vozy i zákaznické týmy Mercedesu. Režimy jsou nastaveny, když se v Brixworthu testuje první sada hardwaru. Limity pro režimy jsou stanoveny na základě výsledků delšího testovacího programu. Některé jsou specifické podle okruhů, jiné více obecné. Rozhodnutí může být samostatným rozhodnutím jezdce, nebo si nechá poradit od týmu inženýrů, kteří s ním celou dobu komunikují o tom, které nastavení upravit a na který režim přepnout."