Bortolotti vypálil rybník domácímu týmu WRT
První závod BSC v belgickém Zolderu
Do Belgie dorazilo k úvodnímu podniku krátkých závodů seriálu Blancpain GT Series 22 soutěžících. V hlavní kategorii je přihlášeno 22 vozů (včetně pěti posádek v Silver Cupu), tři vozy jsou obsazeny smíšenými sestavami, ve třídě amatérů je jedna posádka.
V dopolední kvalifikaci, kterou opanovali jezdci týmu Belgian Audi Club WRT, se dokázal na druhé místo vklínit Engelhart (č. 63, Grasser, Lamborghini). Po startu se pořadí v čele neměnilo, takže německý pilot jel za vedoucím Vanthoorem (č. 2, Audi) a byl následován Riberasem (č. 1).
Na výjezdu z první zatáčky byl široký Costa (č. 14, Emil Frey, Lexus), který se brodil kačírkem a po přejetí boxové uličky kypřil trávník. V kvalifikaci vybojované jedenácté místo rychle ztratil propadem na poslední pozici. Ve čtvrtém kole se musel vydat k mechanikům, kteří si s vozem nedokázali poradit ani v garáži.
Rozestupy mezi jednotlivými účastníky omezovaly změny pořadí. Výjimkou byl v kvalifikaci šestý Atoev (SC č. 35, SMP Racing, Mercedes-AMG), jenž pokles v úvodních kolech zastavil až na desátém místě. Již v úvodu jej zdolal i další účastník Silver Cupu Bastian (SC č. 90, AKKA ASP, Mercedes-AMG), který v 8. kole převzal vedení v této kategorii od Magnuse (SC č. 3, Belgian Audi Club).
Poklidnou atmosféru závodu začaly měnit povinné zastávky. Do boxů jako první zamířil Ortelli (č. 114, Emil Frey, Lexus) následován dvěma nejlepšími účastníky třídy smíšených posádek, Bhirombhakdim (č. 39, TP12 Kessel) a Broniszewskim (č. 11, Kessel). Po odbavení u mechaniků (o dvě vteřiny horším než u Švýcarů) se mezi obě ferrari se štěstím vklínil Siedler, brzy však podlehl i Piccinimu.
Do boxů zamířil i druhý Engelhart (č. 63, Grasser, Lamborghini), o kolo později následoval vedoucí Vanthoor (č. 2, Belgian Audi Club). Bortolotti si bez větších potíží poradil s vyjíždějícím Stevensem, od nějž si i díky zahřátým pneumatikám vybudoval odstup. Oba vozy přitom strávily v uličce takřka shodný čas (cca 53,5 vteřiny).
Podobně se měnilo i pořadí v Silver Cupu, když v 23. kole Picariello (SC č. 3, Belgian Audi Club) snadno zdolal Machestera (SC č. 90, AKKA ASP, Mercedes-AMG). Britský pilot musel čelit tlaku týmových kolegů Serrallés (č. 87) a Marciella (č. 88). Později po chybě v šikaně Kleine jej konečně překonal i Haase (č. 25, Sainteloc, Audi).
Naopak pořadí v čele se nezměnilo, když si Bortolotti udržoval dostatečný náskok před Stevensem. Chvilku se musel pro změnu obávat britský pilot, k němuž se přiblížil Mies (č. 1, Belgian Audi Club).
Výsledky závodu po ujetí 39 kol:
p. | kat. | posádka | tým | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
C.Engelhart/M.Bortolotti | Grasser Racing |
Lamborghini
|
1:00:42.194
|
|
2.
|
D.Vanthoor/W.Stevens | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 3.418
|
|
3.
|
A.Riberas/C.Mies | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 4.294
|
|
4.
|
S.Schothorst/K.Van der Linde | Attempto Racing |
Audi
|
+ 6.550
|
|
5.
|
S.Leonard/R.Frijns | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 16.002
|
|
6.
|
E.P.Companc/A.Caldarelli | Grasser Racing |
Lamborghini
|
+ 22.906
|
|
7.
|
G.Magnus/A.Picariello | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 33.155
|
|
8.
|
M.Meadows/R.Marciello | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
+ 37.581
|
|
9.
|
N.Jamin/F.Serrallés | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
+ 41.073
|
|
10.
|
S.Gachet/C.Haase | Sainteloc Racing |
Audi
|
+ 48.154
|
|
11.
|
N.Bastian/J.Manchester | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
+ 56.471
|
|
12.
|
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam | TP12 Kessel Racing |
Ferrari
|
+ 57.732
|
|
13.
|
M.Broniszewski/G.Piccini | Kessel Racing |
Ferrari
|
+ 58.445
|
|
14.
|
S.Ortelli/N.Siedler | Emil Frey Racing |
Lexus
|
+ 1:08.714
|
|
15.
|
N.Stievenart/M.Winkelhock | Sainteloc Racing |
Audi
|
+ 1:09.996
|
|
16.
|
V.Atoev/A.Korneev | SMP Racing |
Mercedes-AMG
|
+ 1:31.031
|
|
17.
| A.Watson/L.Moraes | 3Y Technology |
BMW
|
+ 1 kolo
|
|
18.
| J.Caygill/A.T.Smith | Team Parker Racing |
Bentley
|
+ 1 kolo
|
|
19.
|
C.Gosselin/P.Feligioni | Boutsen Ginion |
Reiter Lamborghini
|
+ 3 kola
|
|
20.
|
L.Hezemans/F.Perera | Grasser Racing |
Lamborghini
|
+ 9 kol
|
|
N
|
P.Schothorst/P.Kaffer | Attempto Racing |
Audi
|
+ 29 kol
|
|
N
|
A.Costa/C.Klien | Emil Frey Racing |
Lexus
|
+ 35 kol
|
Druhý závod můžete sledovat zítra odpoledne na stránkách šampionátu Blancpain GT Series. Vysílání se souhrnem sobotního závodu začíná v 12,45. Start do zahřívacího kola proběhne v 13,30.
Další informace o šampionátu
Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Sprint Cup i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V časti s kalendářem krátkých závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných závodů.
obsah článku | odkaz |
---|---|
Historie a držitelé titulů Blancpain Sprint a FIA GT Series | Zde |
Historie a držitelé titulů Blancpain GT Series | Zde |
Pořadatelská organizace SRO (vydáno v 2015) | Zde |
Oslavy 25 let aktivit Stéphane Ratela (2017) | Zde |
Pravidla a přehled změn | Zde |
Startovní listina - Zolder | Zde |
Přehled týmů a vozidel a jejich rozdělení do tříd | Zde |
06.04. – 08.04. Zolder | |
05.05. – 06.05. Brands Hatch | |
22.06. – 24.06. Misano | |
31.08. – 02.09. Hungaroring | |
14.09. – 16.09. Nürburgring | |
Konečné výsledky | září 2018 |