Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Verstappenovu nehodu zavinilo zázračné zvýšení výkonu

Verstappenovu nehodu zavinilo zázračné zvýšení výkonu

Red Bull: Sázka na závodní rychlost

Daniel Ricciardo bojoval ze všech sil, aby se vyrovnal týmům Ferrari a Mercedes. Během celé kvalifikace však na ně ztrácel. Do druhé řady na startu se posunul jen díky penalizaci Hamiltona, ale to neznamená, že by se v závodě nemohl poprat o stupeň vítězů. Závodní rychlost red bullů je velmi dobrá!

Bylo to hodně těsné,“ smutně hodnotil kvalifikační výsledek Daniel Ricciardo. „Částečně jsem zklamaný, že jsme byli v kvalifikaci tak blízko, a přece na chvostu vedoucí skupinky vozů, ale myslím, že jsem si nemohl vést o moc lépe. Lewis byl ještě o pár desetin vteřiny rychlejší než já. Možná se dala ztráta srazit ještě o jednu desetinu, ale mercedesy byly podle mě přece jen o malinko rychlejší. Člověk má pocit marnosti, když je tak blízko, a stejně to nestačí. Na druhé straně nás může povzbudit, že mezi pěti nejrychlejšími vozy je rozdíl jenom asi čtyř desetin vteřiny. Vždycky bývám na závod nabuzený. Tréninky a kvalifikace jsou fajn, ale mým nejoblíbenějším dnem z celého týdne je neděle. Taky mám dnes radost za Pierra Gaslyho z Toro Rosso a Hondu. Ne že bych chtěl snižovat Pierrův výkon, ale já jsem se tady ve své první sezoně za Toro Rosso taky kvalifikoval jako šestý – a on dokázal to samé.

Daniel Ricciardo litoval, že nezopakoval báječné kolo z druhé fáze kvalifikace

Max Verstappen si zkomplikoval život, když v první fázi kvalifikace zbytečně havaroval. Než se ke kritickému momentu vyjádřil, hledal pro sebe alibi: „Moc mě překvapilo, co se stalo v první části kvalifikace, tak jsem se chtěl pokusit pochopit příčinu, dřív než se k tomu budu vyjadřovat. Z počítačových údajů můžeme vyčíst náhlé zvýšení výkonu. Jako kdybyste cvakli přepínačem. Zdá se, že výkon v zatáčce zničehonic vzrostl o nějakých sto padesát koní, a to se samozřejmě nedá předvídat. Pochopitelně mě to zaskočilo, zadek mi ustřelil a dostal jsem hodiny. Na autě se poškodil jenom levý přední roh, a proto si z toho před zítřkem neděláme velké starosti. Nehoda mě mrzela nejen proto, že mi zkazila celou kvalifikaci, ale i proto, že tady auto vypadá hodně rychlé. Zítra to budu mít o to těžší. Aspoň že se na téhle dráze dá snáz předjíždět. Moje závodní rychlost se zdá dobrá, takže pokud bude úsek závodu do první zastávky v boxech probíhat hladce a podaří se mi předjet hodně aut, mohl bych se i přes neúspěch v kvalifikaci dočkat vzrušujícího závodu.