Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault by mohl mít nejvýkonnější motory

Renault by mohl mít nejvýkonnější motory

Pokračuje podle ambiciózního plánu

Renault prohlásil, že v současnosti vyvíjené novinky, které hodlá nasadit do konce letošní sezony, přidají jeho motoru více koní, než v současnosti ztrácí na konkurenci. Teoreticky by to znamenalo, že jeho vozy, jakož i auta týmů Red Bull a McLaren, budou na konci roku disponovat větším výkonem než konkurence. Jenže jsou zde dvě ale. Mercedes a Ferrari by musely zastavit svůj vlastní vývoj a řeč je pouze o závodním režimu, kde je ztráta Renaultu již teď malá. Na kvalifikace ještě Francouzi nenašli správný recept.

"Mluvíme o značném sezonním vývoji," cituje Motorsport Cyrila Abiteboula. "Podle mě to bude víc, než je naše ztráta na současnou špičku, alespoň v závodech. Ale top týmy a výrobci motorů na nás nepočkají."

Ředitel továrního týmu se nepodělil o přesný harmonogram nasazování novinek, ale první z nich by mohly být použity už ve Velké ceně Španělska, případně v dvoudenním testu, který bude následovat. V Monaku není výkon motoru tak důležitý, ale pak je v kalendáři Montreal, a ten koňské síly odhaluje v plné kráse.

Není ale jisté, zda Renault skutečně tak brzy nasadí celý velký soubor novinek, protože by to znamenalo dát jezdcům nové pohonné jednotky, přitom by každý motor měl vydržet třetinu sezony, čili sedm závodů. A VC Kanady bude přesně sedmá velká cena. Na druhé straně, starší motory by se mohly vrátit do služby později, když bude opět na řadě okruh, kde výkon nebude až tak důležitý, kupříkladu Hungaroring.

"Od pátého závodu budeme mít k dispozici věci zvyšující výkon. Připravujeme pár menších úprav v tom, jak náš motor pracuje, to se dotkne hlavně kvalifikace. A kromě toho i pár dalších věcí, ale první výrazné zlepšení přijde, až když budeme moci použít nový hardware. To znamená čekat na nasazení pohonných jednotek s pořadovým číslem dva, což doufám nebude tak brzy."