Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bottas nejlepší při festivalu chyb

Bottas nejlepší při festivalu chyb

VC Španělska – 1. trénink

Na Katalánském okruhu začal nejlépe Mercedes. Možná jen trochu překvapil výrazný náskok nejrychlejšího Bottase na Hamiltona, daný ovšem do značné míry odlišnou strategií ohledně pneumatik.

Piloty čekaly optimální povětrnostní podmínky: slunečné počasí s teplotou vzduchu 19 stupňů a tratě 31 stupňů. Williams již předem avizoval, že místo Sirotkina nasadí svého rezervního jezdce, zkušeného Roberta Kubicu. McLaren připravil modifikaci svých monopostů se zcela přepracovanou přídí. Hülkenberg testoval pro Renault různé podoby bočnic, neustále si však stěžoval na nedotáčivost.

Ani Robert Kubica nedokázal přimět monopost Williamsu k vyššímu tempu 

Začátek patřil jako obvykle instalačním kolům, přičemž většina favoritů se nijak do akce nehrnula. Referenční čas 1:22,2 zajel Alonso, Ocon a Vandoorne zaostávali o tři desetiny. Španěl se zlepšil na 1:20,5, byl ale záhy překonán dalším exmistrem světa Räikkönenem (1:20,3). Všechny výkony byly dosaženy na měkké směsi. Superměkké pneumatiky použil pouze Williams, přesto ztrácel na špičku více než sekundu. Kubica přitom byl zjevně rychlejší než Stroll.

Hamilton a Vettel absolvovali úvodní pokusy až po 25 minutách. Zařadili se na třetí, respektive pátou pozici. Vettelův reparát skončil vyjetím mimo dráhu, také Bottas s námahou zvládal náběh na smyk. Přesto po půl hodině vedl (1:18,7) před Hamiltonem, Räikkönenem, Vettelem, Alonsem a Ricciardem.

Lewis Hamilton absolvoval větší část seance na nejtvrdších pneumatikách

Povrch je ještě hodně syrový. Ale brzy zrychlíme,“ sliboval šéf Red Bullu Christian Horner. Místo toho se však Verstappen přiřadil ke stále rostoucímu počtu účastníků, kteří si udělali menší výlet do okolí. Grosjean ho dokonce podstoupil dvakrát během jedné minuty. Korunu všemu nasadil Ricciardo, který ve čtvrté zatáčce vletěl do bariéry a ulomil přední křídlo. Podle Hornera byl na vině silný vítr. Na Katalánském okruhu poprvé zavlály žluté praporky. Bottase ovšem nevyvedly z rytmu a po jejich stažení se zlepšil na 1:18,5. Gasly si hořce stěžoval na Sainze, že ho v posledním sektoru blokoval.

Po hodině se vyboural trápící se Stroll a způsobil další neutralizaci. Po ní se historie opakovala, protože Bottas odmazal ze svého maxima další čtyři desetiny. Vettel přezul na supersofty a posunul se na třetí příčku. Naopak Hamilton kroužil na nejtvrdší, tedy střední směsi.

V závěrečné fázi vykrystalizovalo pořadí Bottas (1:18,1), Hamilton (+0,8), Vettel (+1,0), Räikkönen (+1,4), Verstappen (+1,5) a Alonso (+1,7). Na něm se až do konce už nic nezměnilo.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:18,148   32
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:18,997 + 0.849 22
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:19,098 + 0.950 24
4. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:19,187 + 1.039 26
5. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:19,499 + 1.351 19
6. Fernando Alonso McLaren Renault 1:19,858 + 1.710 26
7. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:19,871 + 1.723 11
8. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:19,906 + 1.758 24
9. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:20,083 + 1.935 28
10. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:20,508 + 2.360 29
11. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:20,637 + 2.489 28
12. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:20,665 + 2.517 23
13. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:20,924 + 2.776 36
14. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:20,984 + 2.836 18
15. Carlos Sainz Renault Renault 1:21,053 + 2.905 28
16. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:21,144 + 2.996 27
17. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:21,159 + 3.011 26
18. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:21,373 + 3.225 28
19. Robert Kubica Williams Mercedes 1:21,510 + 3.362 24
20. Lance Stroll Williams Mercedes 1:22,756 + 4.608 15