Bottas nejlepší při festivalu chyb
VC Španělska – 1. trénink
Na Katalánském okruhu začal nejlépe Mercedes. Možná jen trochu překvapil výrazný náskok nejrychlejšího Bottase na Hamiltona, daný ovšem do značné míry odlišnou strategií ohledně pneumatik.
Piloty čekaly optimální povětrnostní podmínky: slunečné počasí s teplotou vzduchu 19 stupňů a tratě 31 stupňů. Williams již předem avizoval, že místo Sirotkina nasadí svého rezervního jezdce, zkušeného Roberta Kubicu. McLaren připravil modifikaci svých monopostů se zcela přepracovanou přídí. Hülkenberg testoval pro Renault různé podoby bočnic, neustále si však stěžoval na nedotáčivost.
Ani Robert Kubica nedokázal přimět monopost Williamsu k vyššímu tempu
Začátek patřil jako obvykle instalačním kolům, přičemž většina favoritů se nijak do akce nehrnula. Referenční čas 1:22,2 zajel Alonso, Ocon a Vandoorne zaostávali o tři desetiny. Španěl se zlepšil na 1:20,5, byl ale záhy překonán dalším exmistrem světa Räikkönenem (1:20,3). Všechny výkony byly dosaženy na měkké směsi. Superměkké pneumatiky použil pouze Williams, přesto ztrácel na špičku více než sekundu. Kubica přitom byl zjevně rychlejší než Stroll.
Hamilton a Vettel absolvovali úvodní pokusy až po 25 minutách. Zařadili se na třetí, respektive pátou pozici. Vettelův reparát skončil vyjetím mimo dráhu, také Bottas s námahou zvládal náběh na smyk. Přesto po půl hodině vedl (1:18,7) před Hamiltonem, Räikkönenem, Vettelem, Alonsem a Ricciardem.
Lewis Hamilton absolvoval větší část seance na nejtvrdších pneumatikách
„Povrch je ještě hodně syrový. Ale brzy zrychlíme,“ sliboval šéf Red Bullu Christian Horner. Místo toho se však Verstappen přiřadil ke stále rostoucímu počtu účastníků, kteří si udělali menší výlet do okolí. Grosjean ho dokonce podstoupil dvakrát během jedné minuty. Korunu všemu nasadil Ricciardo, který ve čtvrté zatáčce vletěl do bariéry a ulomil přední křídlo. Podle Hornera byl na vině silný vítr. Na Katalánském okruhu poprvé zavlály žluté praporky. Bottase ovšem nevyvedly z rytmu a po jejich stažení se zlepšil na 1:18,5. Gasly si hořce stěžoval na Sainze, že ho v posledním sektoru blokoval.
Po hodině se vyboural trápící se Stroll a způsobil další neutralizaci. Po ní se historie opakovala, protože Bottas odmazal ze svého maxima další čtyři desetiny. Vettel přezul na supersofty a posunul se na třetí příčku. Naopak Hamilton kroužil na nejtvrdší, tedy střední směsi.
V závěrečné fázi vykrystalizovalo pořadí Bottas (1:18,1), Hamilton (+0,8), Vettel (+1,0), Räikkönen (+1,4), Verstappen (+1,5) a Alonso (+1,7). Na něm se až do konce už nic nezměnilo.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:18,148 | 32 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:18,997 | + 0.849 | 22 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:19,098 | + 0.950 | 24 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:19,187 | + 1.039 | 26 |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:19,499 | + 1.351 | 19 |
6. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:19,858 | + 1.710 | 26 |
7. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:19,871 | + 1.723 | 11 |
8. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:19,906 | + 1.758 | 24 |
9. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:20,083 | + 1.935 | 28 |
10. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:20,508 | + 2.360 | 29 |
11. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:20,637 | + 2.489 | 28 |
12. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:20,665 | + 2.517 | 23 |
13. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:20,924 | + 2.776 | 36 |
14. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:20,984 | + 2.836 | 18 |
15. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:21,053 | + 2.905 | 28 |
16. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:21,144 | + 2.996 | 27 |
17. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:21,159 | + 3.011 | 26 |
18. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:21,373 | + 3.225 | 28 |
19. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:21,510 | + 3.362 | 24 |
20. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:22,756 | + 4.608 | 15 |