Hamilton nejrychlejší na tvrdší směsi
VC Španělska – 2. trénink
Vítězem druhého pátečního tréninku na Katalánském okruhu je Hamilton. Stalo se tak poté, co simulaci kvalifikace nezvládl ani jeden z favoritů.
V Barceloně se oteplilo, rtuť vystoupila na 24 stupňů, asfalt měl ještě o 18 stupňů více.
Jako první se vydal na trať na superměkkých pneumatikách Sirotkin, který dopoledne absentoval. Základní čas 1:21,2 ovšem ustanovil Magnussen.
Ještě se ani pořádně nezačalo, a už uvízl v kačírku první nešťastník. Šlo o Grosjeana, kterého museli vyprostit, takže byl na několik minut zaveden režim virtuálního safety caru.
S nástrahami Katalánského okruhu si neporadil ani Romain Grosjean...
Ze silné šestky dal o sobě nejdříve vědět Ricciardo (1:20,4), jenže Vettel ho vzápětí překonal o rovnou sekundu. Oba použili měkké gumy. Hamilton byl nejrychlejší v prvním a druhém sektoru, třetí ale pokazil. Naopak se blýskl Verstappen kolem za 1:19,1, přičemž se následně dokázal zlepšit ještě o čtyři desetiny. Z čela ho ovšem promptně sesadil Hamilton, jenž si dal mnohem zdařilejší repete (1:18,7).
Po půl hodině vedl obhájce titulu před Ricciardem (+0,1), Verstappenem (+0,4), Räikkönenem (+0,6), Bottasem (+0,6), Vettelem (+0,6), Magnussenem (+1,6), Oconem (+2,0), Pérezem (+2,2) a Alonsem (+2,3). Na posledních pozicích beznadějně uvízly oba williamsy.
Po přezutí na supersofty Hamilton uklouzl, nicméně s vypětím všech sil zabránil větší pohromě. Podobně dopadl i Verstappenův pokus. Svá rychlá kola pak nezvládli Ricciardo, Bottas či Vettel. Když se na dráze neudržel ani Räikkönen (a potom se loudavým tempem dovlekl do boxů), vznikla paradoxní situace, protože Hamilton vyhrál trénink časem, dosaženým na tvrdší směsi! Odborníci se shodli, že něco takového minimálně za posledních dvacet let nepamatují. V zítřejší kvalifikaci bude asi veselo…
...ani velezkušený Kimi Räikkönen
Následovaly delší úseky. Na srovnatelně opotřebených superměkkých pneumatikách kroužili Verstappen a Bottas v průměru za 1:23, Hamilton byl s čerstvějším obutím kupodivu o něco pomalejší. Ovšem jen co si nechal nasadit ojeté softy, atakoval hranici 1:22,0. Zhruba na stejné úrovni se pohyboval Verstappen. Bottas se na střední směsi dostával někam k 1:21,5, zatímco Vettel na supersoftech byl rád, když zdolal metu 1:23,0. Vypadalo to, že se ohledně volby vhodných gum pro závod vyjasňuje.
V potížích se ocitli Leclerc (vyjetí z tratě) a Pérez (uvolněné kolo), oba se nicméně vlastními silami dostali ke svým mechanikům.
Ve finiši se Hamilton téměř vyrovnal Bottasovi, jenže ani jeden z nich neudržel krok s Verstappenem (1:21,0).
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:18,259 | 39 | |
2. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:18,392 | + 0.133 | 41 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:18,533 | + 0.274 | 39 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:18,585 | + 0.326 | 34 |
5. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:18,611 | + 0.352 | 39 |
6. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:18,829 | + 0.570 | 16 |
7. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:19,579 | + 1.320 | 24 |
8. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:19,643 | + 1.384 | 39 |
9. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:19,722 | + 1.463 | 32 |
10. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:19,962 | + 1.703 | 28 |
11. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:20,024 | + 1.765 | 38 |
12. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:20,035 | + 1.776 | 35 |
13. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:20,183 | + 1.924 | 43 |
14. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:20,373 | + 2.114 | 32 |
15. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:20,501 | + 2.242 | 37 |
16. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:20,514 | + 2.255 | 29 |
17. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:20,672 | + 2.413 | 31 |
18. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:21,265 | + 3.006 | 34 |
19. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:21,556 | + 3.297 | 35 |
20. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:22,060 | + 3.801 | 36 |