Generálka vyzněla pro Mercedes
VC Španělska – 3. trénink
Nejlepší karty před odpolední kvalifikací zřejmě drží v rukách Mercedes. Oba jeho piloti ovládli poslední trénink na VC Španělska.
Po avizovaném dešti zatím nebyla ani památka, i když se zatáhlo. Teplota vzduchu vystoupala na dvacet, asfaltu na třiatřicet stupňů.
Většina účastníků se na trať vydala na superměkké směsi. K výjimkám patřil Räikkönen, který začal na středně tvrdých pneumatikách.
Jako prvnímu změřili čas Hartleymu – 1:20,5. Novozélanďan si ovšem stěžoval, že přilnavost v závěrečném sektoru je stále nedostatečná. Jinak byl provoz v počáteční části opravdu sváteční. Vettel a Hamilton vyjeli až po patnáctiminutovém stání v boxech.
Úřadující mistr světa se však okamžitě dostal výkonem 1:18,1 do čela. Za něj se zařadili Vettel, Bottas a Räikkönen. Oba red bully měly na kontě stále jen instalační kola. Když se konečně Ricciardo odhodlal k ostrému pokusu, stačilo to jen na páté místo. „Nevidíme žádný důvod jít teď do toho naplno, když dráha nemá žádnou přilnavost. Musíme rozumně hospodařit se životností motorů,“ vysvětlil šéf stáje Christian Horner.
V polovině seance vedl Hamilton těsně před Bottasem. Následovali Vettel (+0,4), Räikkönen (+0,7), Ricciardo (+0,8), Grosjean (+1,1), Verstappen (+1,2) a Alonso (+1,3). Měkké pneumatiky se v této fázi opět ukazovaly jako minimálně rovnocenné se supersofty.
Teprve když Vettel dostal sadu čerstvých nejměkčích dostupných gum, vyšvihl se na první příčku (1:17,6). Vzápětí ho ale se stejným obutím překonali Hamilton (1:17,3) i Bottas (1:17,5), přičemž se oba dále zlepšovali.
Úspěch Mercedesu podtrhl druhým nejlepším časem Valtteri Bottas
Ricciardo se ocitl v hodinách, mohl nicméně pokračovat v jízdě. Jeho parťák Verstappen byl po absolvování pouhých pěti kol stažen k mechanikům, kteří na jeho monopostu začali měnit podlahu. Navíc byl vyšetřován kvůli prohřešku při výjezdu z boxové uličky. K žádné penalizaci nakonec nedošlo.
Zbytku světa dlouho vévodil místní hrdina Alonso, ale ve finiši ho přeskočil Magnussen, jenž se dokonce posunul před Ricciarda. Ten mu to sice okamžitě vrátil, ztráta rudých býků na Mercedes a Ferrari je však zatím značná.
Fernando Alonso potvrdil ambice na postup do závěrečné části kvalifikace
Minutu před koncem havaroval Hartley, když se v deváté zatáčce dostal na trávu, ztratil záď a vletěl do bariéry. Na rozdíl od těžce pochroumaného auta vyvázl naštěstí nezraněn. Trénink byl zastaven a pochopitelně už nedošlo k jeho restartu.
Trosky Hartleyova vozu
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:17,281 | 15 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:17,294 | + 0.013 | 19 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:17,550 | + 0.269 | 16 |
4. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:17,581 | + 0.300 | 17 |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:17,981 | + 0.700 | 16 |
6. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:18,357 | + 1.076 | 15 |
7. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:18,706 | + 1.425 | 16 |
8. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:18,783 | + 1.502 | 16 |
9. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:18,847 | + 1.566 | 14 |
10. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:18,886 | + 1.605 | 17 |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:18,905 | + 1.624 | 16 |
12. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:19,013 | + 1.732 | 5 |
13. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:19,121 | + 1.840 | 20 |
14. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:19,236 | + 1.955 | 17 |
15. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:19,292 | + 2.011 | 19 |
16. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:19,376 | + 2.095 | 17 |
17. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:19,428 | + 2.147 | 23 |
18. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:19,744 | + 2.463 | 17 |
19. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:19,900 | + 2.619 | 15 |
20. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:19,909 | + 2.628 | 13 |