Na rychlý pátek nejrychlejší Andretti

102th Indianapolis 500 – 5. trénink
Andretti uzavřel sérii tréninků před víkendovou kvalifikací na 102. ročník závodu 500 mil Indianapolisu nejrychlejším časem. Vzhledem k tomu, že díky posílenému výkonu turba měli piloti v pátek k dispozici 50 koňských sil navíc, zajeli všichni své nejlepší časy.
Andretti a také další dva piloti v pořadí, Wickens a Carpenter, stlačili svůj nejlepší čas pod hranici 39 vteřin. Čtvrtou příčku si připsal Španěl Servia, který krom startu v Indy500 začal v letošní sezoně řídit zpomalovací vůz. Elitní pětku uzavírá Power. Ten je zároveň pilotem, který si zaznamenal nejrychlejší kolo bez využití aerodynamického pytle za jiným vozem.
„Auto je blízko závodnímu nastavení. Nevím, jak moc se ještě dokážeme zlepšit. Ale pokud jde o kvalifikační nastavení, nejsem s rychlostí vozu spokojen. Myslím, že jsme na hranici první devítky (která dostane možnost bojovat o pole position, pozn. red.), abych byl upřímný,“ řekl po kvalifikaci Andretti.
V tabulce časů zajetých bez toho, aby pilot během kola využil aerodynamický pytel za jiným vozem, patří Andrettimu až 12. místo. Za Powerem skončili jeho stájoví kolegové Newgarden a Pagenaud.
Šestý čas zajel Bourdais, který byl před rokem v závěrečném tréninku před kvalifikací vůbec nejrychlejším jezdcem a potvrzoval to i během svého kvalifikačního pokusu, než havaroval a vážně se při tom zranil.
Veterán Kanaan zajel sedmý čas následovaný svým stájovým kolegou, nováčkem Leistem. Bratr zesnulého Justina Wilsona Stefan byl devátý, za ním skončil předloňský vítěz a jeho stájový kolega Rossi.
Nejpomalejší časy zajeli Harvey a Davison. Australan startující ve třetím voze týmu A.J. Foyta se startovním číslem 33 během tréninku silně narazil do zdi. Jezdec vyvázl bez zranění, vůz je ale hodně poškozený.
„Rozšířil jsem klub jezdců, kteří v Indianapolisu narazili do zdi. Samozřejmě to není ideální, ale museli jsme zkoušet různé věci. Byli jsme 32. nejrychlejší, takže jsme na hraně. A nezrychlíme tím, že tu budeme jen postávat a koukat, takže ničeho nelituji,“ uvedl Davison.
Do závodu je přihlášeno 35 jezdců, ale jen 33 z nich dostane šanci do něj odstartovat. O formě před kvalifikací hodně napovídá tabulka časů zajetých na volné dráze bez využití aerodynamického pytle za jiným vozem.
V té patří poslední dvě příčky Davisonovi a Rahalovi, kteří by tak měli mít největší problémy se do závodu kvalifikovat. Tzv. na bublině vyřazení, na 33. příčce, seděl v posledním tréninku nováček Kaiser z týmu Juncos, 32. čas patřil Mannové, 31. pak Howardovi.
Kvalifikace, které bude ještě předcházet krátký trénink, začne v 17 hodin našeho času a skončí úderem půlnoci (18.00 indianapoliského času). Nováček Claman De Melo si vylosoval, že pojede jako první. Sobota rozhodne o tom, kterých 33 jezdců se do závodu kvalifikuje a kterých devět dostane možnost v neděli bojovat o pole position. Konkrétní místa na startovním roštu si pak jezdci rozdělí v neděli.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | 00:38,8262 | 31 | |
2. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsp. | Honda | 00:38,8379 | + 0.012 | 35 |
3. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:38,9499 | + 0.124 | 37 |
4. | ![]() |
Scuderia Corsa/RLL Racing | Honda | 00:39,0884 | + 0.262 | 40 |
5. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:39,1679 | + 0.342 | 32 |
6. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:39,1747 | + 0.349 | 40 |
7. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:39,2157 | + 0.390 | 24 |
8. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:39,2388 | + 0.413 | 32 |
9. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:39,2545 | + 0.429 | 47 |
10. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:39,2611 | + 0.435 | 58 |
11. | ![]() |
Harding Racing | Chevrolet | 00:39,2782 | + 0.452 | 42 |
12. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:39,2804 | + 0.454 | 42 |
13. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:39,2895 | + 0.464 | 15 |
14. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:39,3024 | + 0.476 | 30 |
15. | ![]() |
Juncos Racing | Chevrolet | 00:39,3237 | + 0.498 | 62 |
16. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:39,3259 | + 0.500 | 44 |
17. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:39,3621 | + 0.536 | 50 |
18. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 00:39,3831 | + 0.557 | 24 |
19. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsp. | Honda | 00:39,4106 | + 0.585 | 25 |
20. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:39,4245 | + 0.599 | 13 |
21. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:39,4334 | + 0.607 | 13 |
22. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:39,4688 | + 0.643 | 38 |
23. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:39,4929 | + 0.667 | 42 |
24. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:39,5115 | + 0.686 | 44 |
25. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:39,5257 | + 0.700 | 33 |
26. | ![]() |
Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:39,5442 | + 0.718 | 43 |
27. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:39,5926 | + 0.767 | 11 |
28. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:39,5928 | + 0.767 | 34 |
29. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsp. | Honda | 00:39,6019 | + 0.776 | 41 |
30. | ![]() |
Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:39,6053 | + 0.779 | 49 |
31. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:39,6082 | + 0.782 | 45 |
32. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 00:39,6321 | + 0.806 | 34 |
33. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:39,6806 | + 0.855 | 54 |
34. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:39,6991 | + 0.873 | 37 |
35. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:39,7157 | + 0.890 | 19 |