Mortarovo vítězství ve stínu Rastovy velké nehody
Lausitzring – 1. závod
Mortara se dočkal prvního vítězství od přestupu k Mercedesu, když díky skvělé strategii triumfoval v sobotním závodě na Lausitzringu. První víkendové klání poznamenala vážná nehoda úřadujícího šampiona Rasta, po které byly vyvěšeny červené vlajky.
Závod začal rakouským duelem na ostří nože. Velmi dobře odstartoval Eng a dostal pod tlak držitele pole position Auera, jenž svého krajana musel lehce přimáčknout ke zdi, aby ubránil vedení. Auerův defenzivní manévr Enga zpomalil natolik, že přišel o druhou pozici ve prospěch Spenglera.
Dobře odstartoval také Green a rychle hledal si cestu kolem soupeřů před ním. To se mu však stalo osudným, jelikož neviděl stojícího Müllera, kterému na roštu po problémech se spojkou zhasl motor, a zezadu do něj tvrdě narazil.
Jezdci vyvázli z kolize bez šrámů, Audi však přišlo v jediném okamžiku hned o dva vozy. Oba stroje navíc zůstaly těžce poškozené a vyjet musel safety car. Kvůli troskám na cílové rovince pak projížděla kolona závodních vozů raději boxovou uličkou.
Po čtvrt hodině přišel čas na první letošní restart v indy stylu. Pořadí v čele se ani po obnovení závodního tempa nezměnilo, ale hlouběji v poli se karty začaly promíchávat. A znovu to byli dva jezdci Audi, kteří se postarali o neutralizaci.
Na vnitřní části osmé zatáčky korigoval Duval přetáčivý smyk, došel mu však manévrovací prostor a ťuknul do Rastova vozu. Kontakt poslal loňského mistra do hodin a mimo dráhu, kde jej nerovnosti katapultovaly do vzduchu.
Rast se během karambolu otočil kolem všech svých os a přistál ve hlíně. Z vraku svého RS5 se však vysvobodil sám a kromě bolavého pravého lokte z kotrmelců vyvázl bez zranění. Audi odepsalo další vůz a závod byl přerušen. Hodiny však běžely dál a v momentě, kdy byly následky nehody odstraněny, zůstávalo pouze 19 a půl minuty závodění.
Ve zkráceném sprintu pak hrálo hlavní roli správné načasování a provedení zastávek v boxech. Po nich Auer (s velkým přispěním Wehrleina) sice uhájil pozici před Spenglerem a Engem, ale ocitl se až za Glockem a Mortarou.
Ve čtrnáctém kole Auer zaútočil na konci cílové rovinky na Glocka, ale nebyl úspěšný a navíc se před něj dostal Eng, který si o kolo dříve poradil s kolegou Spenglerem a využil nabídnuté příležitosti.
V kole číslo 16 už nováček v barvách BMW předjížděl Mortaru v souboji o průběžné vedení. Švýcarský jezdec ovšem zvládl se o tři okruhy později znovu probojovat do čela. Nic už pak nestálo v cestě tomu, aby mohl jako první protnout cílovou čáru, poprvé s trojcípou hvězdou na kapotě.
Engovu radost z druhého místa kolo před koncem pokazil Glock a sesadil svého bavorského spolubojovníka o jeden stupínek níže. A zatímco konkurenti z Mercedesu a BMW bojovali o vítězství, Audi přožilo další chmurnou sobotu. Vloni suverénní automobilka přišla o čtyři vozy z šesti a nedosáhla na lepší než jedenáctou příčku.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Edoardo MORTARA | Mercedes-AMG | HWA | 57:54.520 | 21 | |
2. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 57:55.440 | +00.920 | 21 |
3. | Philipp ENG | BMW | RBM | 57:57.407 | +02.887 | 21 |
4. | Lucas AUER | Mercedes-AMG | HWA | 57:57.705 | +03.185 | 21 |
5. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 57:59.614 | +05.094 | 21 |
6. | Paul di RESTA | Mercedes-AMG | HWA | 58:00.281 | +05.761 | 21 |
7. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 58:00.923 | +06.403 | 21 |
8. | Pascal WEHRLEIN | Mercedes-AMG | HWA | 58:01.801 | +07.281 | 21 |
9. | Gary PAFFETT | Mercedes-AMG | HWA | 58:02.127 | +07.607 | 21 |
10. | Augusto FARFUS | BMW | RMG | 58:02.889 | +08.369 | 21 |
11. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 58:03.278 | +08.758 | 21 |
12. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 58:04.042 | +09.522 | 21 |
13. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 58:07.461 | +12.941 | 21 |
14. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes-AMG | HWA | 58:08.387 | +13.867 | 21 |
- | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 33:00.489 | |
7 |
- | René RAST | Audi | Rosberg | 15:23.941 | 6 | |
- | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | |||
- | Jamie GREEN | Audi | Rosberg |