Renault vypálil salvu na Red Bull
Jako zákazník nikdy nebyl loajální
Rozchod týmu Red Bull s Renaultem jako dodavatelem motorů je na spadnutí. Jistě, stále se může stát, že výrobce energetických nápojů oznámí, že začal vyjednávat o novém kontraktu s francouzskou automobilkou, ale zdá se, že ho to táhne k Hondě. Pro ni by byl jeho tým prioritou, zatímco Francouzi masivně investují do vlastní tovární stáje. A pokud za této situace tým a jeho jezdci prohlásí, že v dosahování lepších výsledků jim brání nízký výkon motoru, jako si to dovolili v Barceloně, hned je oheň na střeše.
"Red Bull kritizuje svého dodavatele motorů, nic nového," řekl v Monaku Cyril Abiteboul, šéf Renaultu Sport F1. "Jsme s nimi již dvanáct let, vyhráli jsme osm šampionátů (čtyři jezdecké a čtyři týmové, pozn. red.) a po celou dobu ze všeho viní Renault. Takže jsme si už zvykli. Jsou nepoučitelní a nikdy nepochopí, jakou cenu může mít loajálnost a věrnost dodavateli. Letos mohou vyhrávat závody. Vyhráli v Šanghaji a mohli vyhrát i v Baku, kdyby se jejich jezdci vyhnuli vzájemné kolizi."
Tvrdá slova, po kterých by bylo překvapením, kdyby se důležité setkání zástupců Renaultu a Red Bullu, naplánované na příští pondělí, skončilo dohodou o prodloužení spolupráce. Přitom Renault v roce 2015 po rozhodnutí opět posílit svou přítomnost v F1 chtěl investovat do týmu Red Bull Racing. Jenže rakouská společnost se nechtěla dělit, jak Abiteboul prozradil redaktorovi El Confidencial: "Koupili jsme tým, protože možnost integrace se jim nezdála atraktivní."
Renault loni vzal na palubu McLaren, takže jeho tovární tým se nadále bude mít s kým porovnávat a zároveň to nebude tak těžký (a bohatý) soupeř jako Red Bull. Otázkou je, jak tuto situaci vlastně vidí lidé z Hondy, kteří by po zkušenosti s McLarenem jistě chtěli chápavějšího partnera, ale s Red Bullem to může být skok z bláta do louže.