Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault: Donutíme Red Bull litovat!

Renault: Donutíme Red Bull litovat!

Pouze potvrzení očekávaného

Ani ne po roce od rozpadu partnerství McLarenu s Hondou tu máme další rozchod velkého týmu s jeho dodavatelem motorů. Renault přišel o Red Bull Racing. Red Bull a jeho sponzor TAG Heuer za motory platily, takže to pro Francouze znamená finanční propad, stejně jako ztrátu spolehlivého zdroje dat. Šéfovi Renaultu Cyrilu Abiteboulovi nezbylo nic než svět ujistit, že Red Bull ještě bude litovat.

"Uděláme vše pro to, aby tohoto rozhodnutí litovali," řekl v rozhovoru pro Motorsport. "Chci tím říct, že prostě uděláme vše pro úspěchy našeho vlastního týmu, vozů v našich barvách. Již se velmi těším na výkonnostní zlepšení, které přinese Spec C (třetí verze letošního motoru, pozn. red.), kterou nasadíme v pozdějším průběhu sezony. V současnosti není důvod myslet si, že Red Bull tuto specifikaci nedostane, přestože detaily plánu pro alokaci motorů ještě nemáme."

Abiteboul už také může říct, že ho ztráta A-týmu výrobce energetických nápojů nepřekvapuje, protože už když se loni dohodl odchod Toro Rosso, vše nasvědčovalo tomu, že on ukončí spolupráci pouze o rok později.

"Ne, nejsem překvapený. Opravdu. Loni jsme v Singapuru oznámili, že byl podepsán komplexní soubor dohod se skupinou Red Bullu a McLarenem. Jeho součástí bylo ukončení smlouvy s Toro Rosso ke konci roku 2017 a také ukončení smlouvy s Red Bullem ke konci roku 2018, ačkoli Red Bull žádal, abychom v tomto bodě nebyli příliš konkrétní. Trochu to zkomplikoval fakt, že nás Red Bull (letos) požádal, abychom mu udělali nabídku, protože nebyl úplně rozhodnutý. Ale pro nás je toto oznámení spíše potvrzením očekávaného. Jsou za tím strategické a obchodní důvody, nerozhodovaly pouze technické a sportovní výsledky," je přesvědčen Abiteboul.


Red Bull Racing sice nedostal status továrního týmu Hondy, ale s menším Toro Rosso jsou nyní jedinými partnery japonské automobilky. Očekává se úzká technická spolupráce, jaká je letos mezi Toro Rosso a Hondou a jakou Renault Red Bullu nenabízí od obnovení továrního týmu.

"Od chvíle, kdy jsme se vrátili s vlastním týmem, Red Bull hledal způsob, jak se také dostat do pozice továrního týmu. U Renaultu toho už dosáhnout nemohl, ale u Hondy to perfektně dává smysl. Nepochybuji, že rozhodl mix více faktorů a parametrů. Jsem si jist, že bral v úvahu výkon, ale i spoustu dalších věcí. A my jsme mnohé z nich nemohli nabídnout, například finanční podporu nebo možnost do všeho mluvit, protože naší prioritou jsou výkony týmu Renault Sport F1."