Hülkenberg využil taktickou výhodu
Renault: Stratég bude mít Sainzovi co vysvětlovat
Nico Hülkenberg krásně využil taktickou výhodu startu z jedenáctého místa s novými pneumatikami a přes overcut se dostal do boje o dobře bodovaná místa. Nakonec si z Monackého knížectví odváží čtyři body za osmé místo.
"Dnes mám opravdu dobrý pocit. Měl jsem možnost jet odlišnou strategii než Carlos a vyplatilo se. Dobře jsme se posbírali po ne tak úspěšné včerejší kvalifikaci a osmé místo je asi to nejlepší, co jsme za těchto okolností mohli získat," řekl spokojený německý jezdec (8. místo). "Měl jsem velmi dobrý první stint. Uprostřed něj jsem se dostal do problémů, když se mi začaly drolit pneumatiky, ale dostaly se z toho a mohl jsem udělat pár velmi rychlých kol, což mě vrátilo do závodu. Monako je někdy šílené a někdy je jako dnes, ale využili jsme všechny příležitosti, které nám nabídlo."
Hülkenberg to na fialových pneumatikách dotáhl až do 50. kola, nejdále ze všech
Carlos Sainz (10. místo) do týmové pokladničky přispěl jedním bodem. Přirozeně byl ale nešťastný, že byl v cíli o tři čtvrtě minuty později než týmový kolega, který se na rozdíl od něj v sobotu ani nedostal do finálové části kvalifikace. Renaultu s jeho vozem nevyšla odvážná jednozastávková strategie.
"Velmi špatný," okomentoval Sainz svůj závod v ulicích Monte Carla. "V podstatě to od startu byla jedna velká katastrofa. Sice jsem šetřil pneumatiky, ale přední rychle odešly. Nevíme, proč se to stalo, ale měli bychom to zjistit. Rozhodnutí vyměnit pneumatiky už v 15. kole také nepatřilo k nejlepším."
Sainz asi nečekal, že sada ultrasoftů vydrží v dobrém stavu přes 60 kol… "Já jsem si to nemyslel, ale někdo jiný evidentně ano."
V motorhomu Renaultu tedy asi bylo po závodě pěkně dusno. Sainz v rozhovorech nicméně uvedl, že se nezlobí na to, že byl požádán o přepuštění pozice Hülkenbergovi, když je oba dohnal Max Verstappen. Nemínil si ani stěžovat na to, že ho Verstappen, z určitého úhlu pohledu předjel mimo trať, protože by se přes něj beztak dostal jinudy.