Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Double Mercedesu s vítězstvím Di Resty

Double Mercedesu s vítězstvím Di Resty

Hungaroring – 1. závod

Mercedes dokázal na Hungaroringu – trati, na které se mu v minulosti příliš nedařilo - přenést svoji kvalifikační sílu i do závodu a získat tak druhý letošní double. Sobotní vítězství si v Maďarsku po roce zopakoval Paul di Resta.

Na rozdíl od roku 2017 však byl dnešní triumf skotského jezdce méně překvapivý. Di Resta startoval z pole position a vedení si udržel. Přišel o něj však po zastávkách v boxech, kdy se propadl až za své dva nejbližší soky Auera s Müllerem (rychlost výměny pneumatik se zdá být jedinou letošní slabinou týmů se stříbrnými šípy).

Se švýcarským soupeřem z Audi si bývalý jezdec formule 1 záhy poradil, jeho rakouský kolega jej pak ve 22. kole pustil před sebe. Pořadí na stupních vítězů se pak až do cíle nezměnilo.

Uzmout poslední místo na bedně se v závěru snažil René Rast, jenž je po zdravotní přestávce zpět v kokpitu svého přestavěného vozu (mechanici mohli po nehodě na Lausitzringu použít původní monokok!). Müller ovšem tlaku úřadujícího mistra odolal.

Závod na klikaté trati nedaleko Budapešti byl již tradičně skoupý na předjížděcí manévry a tak se týmy snažily rozčeřit vody rozličnymi strategiemi. Odvážné zastávky zkraje závodu však v závěrečné bilanci velké změny nepřinesly.

Naopak největší skok (ze 14. na 7. místo) se podařil Robinu Frijnsovi, jenž mířil k mechanikům až po 24 okruzích. O tři kola déle vydržel na dráze Mike Rockenfeller a posunul se z posledního na 11. místo.

Zatímco konkurenti z Mercedesu a Audi bojovali o vavříny, BMW dnes působilo v roli statistů. Bruno Spengler coby nejlepší jezdec mnichovské značky dokončil závod až na dvanácté pozici!

„Do dnešního volného tréninku jsme dokázali držet se soupeři krok. I dlouhé stinty byly v pořádku. Kvalifikaci jsme ale vůbec nezvládli. Vyvážení vozu nebylo podle našich představ a to se nezměnilo ani v závodě, ačkoliv jsme se to snažili kompenzovat strategií,“ postěžoval si šéf BMW Jens Marquardt.

Průběžné pořadí  šampionátu po pěti odjetých závodech: 1. Paffett 79, 2. Glock 72, 3. Di Resta 56, 4. Auer 52, 5. Mortara 47, 6. Wehrlein 39, 7. Wittmann 26, 8. Eng 26, 9. Spengler 23, 10. Rockenfeller 22...

 

Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):

p. Jezdec Značka Tým Čas Odstup Kol
1. Paul di RESTA Mercedes-AMG HWA  57:13.199    34
2. Lucas AUER Mercedes-AMG HWA  57:13.786  +00.587  34
3. Nico MÜLLER Audi Abt Sportsline  57:15.435  +02.236  34
4. René RAST Audi Rosberg  57:16.097  +02.898  34
5. Edoardo MORTARA Mercedes-AMG HWA  57:19.894  +06.695  34
6. Gary PAFFETT Mercedes-AMG HWA  57:25.365  +12.166  34
7. Robin FRIJNS Audi Abt Sportsline  57:28.208  +15.009  34
8. Loïc DUVAL Audi Phoenix  57:35.953  +22.754  34
9. Jamie GREEN Audi Rosberg  57:39.028  +25.829  34
10. Daniel JUNCADELLA Mercedes-AMG HWA  57:40.043  +26.844  34
11. Mike ROCKENFELLER Audi Phoenix  57:40.448  +27.249  34
12. Bruno SPENGLER BMW RBM  57:47.339  +34.140  34
13. Pascal WEHRLEIN Mercedes-AMG HWA  57:50.206  +37.007  34
14. Timo GLOCK BMW RMG  57:51.888  +38.689  34
15. Augusto FARFUS BMW RMG  57:52.200  +39.001  34
16. Marco WITTMANN BMW RMG  57:52.709  +39.510  34
17. Joel ERIKSSON BMW RBM  57:53.733  +40.534  34
18. Philipp ENG BMW RBM  58:00.193  +46.994  34