Double Mercedesu s vítězstvím Di Resty
Hungaroring – 1. závod
Mercedes dokázal na Hungaroringu – trati, na které se mu v minulosti příliš nedařilo - přenést svoji kvalifikační sílu i do závodu a získat tak druhý letošní double. Sobotní vítězství si v Maďarsku po roce zopakoval Paul di Resta.
Na rozdíl od roku 2017 však byl dnešní triumf skotského jezdce méně překvapivý. Di Resta startoval z pole position a vedení si udržel. Přišel o něj však po zastávkách v boxech, kdy se propadl až za své dva nejbližší soky Auera s Müllerem (rychlost výměny pneumatik se zdá být jedinou letošní slabinou týmů se stříbrnými šípy).
Se švýcarským soupeřem z Audi si bývalý jezdec formule 1 záhy poradil, jeho rakouský kolega jej pak ve 22. kole pustil před sebe. Pořadí na stupních vítězů se pak až do cíle nezměnilo.
Uzmout poslední místo na bedně se v závěru snažil René Rast, jenž je po zdravotní přestávce zpět v kokpitu svého přestavěného vozu (mechanici mohli po nehodě na Lausitzringu použít původní monokok!). Müller ovšem tlaku úřadujícího mistra odolal.
Závod na klikaté trati nedaleko Budapešti byl již tradičně skoupý na předjížděcí manévry a tak se týmy snažily rozčeřit vody rozličnymi strategiemi. Odvážné zastávky zkraje závodu však v závěrečné bilanci velké změny nepřinesly.
Naopak největší skok (ze 14. na 7. místo) se podařil Robinu Frijnsovi, jenž mířil k mechanikům až po 24 okruzích. O tři kola déle vydržel na dráze Mike Rockenfeller a posunul se z posledního na 11. místo.
Zatímco konkurenti z Mercedesu a Audi bojovali o vavříny, BMW dnes působilo v roli statistů. Bruno Spengler coby nejlepší jezdec mnichovské značky dokončil závod až na dvanácté pozici!
„Do dnešního volného tréninku jsme dokázali držet se soupeři krok. I dlouhé stinty byly v pořádku. Kvalifikaci jsme ale vůbec nezvládli. Vyvážení vozu nebylo podle našich představ a to se nezměnilo ani v závodě, ačkoliv jsme se to snažili kompenzovat strategií,“ postěžoval si šéf BMW Jens Marquardt.
Průběžné pořadí šampionátu po pěti odjetých závodech: 1. Paffett 79, 2. Glock 72, 3. Di Resta 56, 4. Auer 52, 5. Mortara 47, 6. Wehrlein 39, 7. Wittmann 26, 8. Eng 26, 9. Spengler 23, 10. Rockenfeller 22...
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Paul di RESTA | Mercedes-AMG | HWA | 57:13.199 | 34 | |
2. | Lucas AUER | Mercedes-AMG | HWA | 57:13.786 | +00.587 | 34 |
3. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 57:15.435 | +02.236 | 34 |
4. | René RAST | Audi | Rosberg | 57:16.097 | +02.898 | 34 |
5. | Edoardo MORTARA | Mercedes-AMG | HWA | 57:19.894 | +06.695 | 34 |
6. | Gary PAFFETT | Mercedes-AMG | HWA | 57:25.365 | +12.166 | 34 |
7. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 57:28.208 | +15.009 | 34 |
8. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 57:35.953 | +22.754 | 34 |
9. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 57:39.028 | +25.829 | 34 |
10. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes-AMG | HWA | 57:40.043 | +26.844 | 34 |
11. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 57:40.448 | +27.249 | 34 |
12. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 57:47.339 | +34.140 | 34 |
13. | Pascal WEHRLEIN | Mercedes-AMG | HWA | 57:50.206 | +37.007 | 34 |
14. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 57:51.888 | +38.689 | 34 |
15. | Augusto FARFUS | BMW | RMG | 57:52.200 | +39.001 | 34 |
16. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 57:52.709 | +39.510 | 34 |
17. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 57:53.733 | +40.534 | 34 |
18. | Philipp ENG | BMW | RBM | 58:00.193 | +46.994 | 34 |