Mercedes kompletně obsadil první řadu
VC Francie – kvalifikace
Dvacet jezdců F1 se dnes utkalo v kvalifikaci na Velkou cenu Francie na okruhu Paul Ricard. Její průběh ovlivnily dešťové kapky i červené vlajky, ale nakonec se ukázalo, že vůz Mercedesu je rychlejší než ostatní. Hamilton z něj opět dokázal dostat o trošku více než Bottas.
V první ze tří částí kvalifikace se muselo rozloučit pět nejpomalejších jezdců. Teplota vzduchu se vyšplhala na příjemných 23 °C, trať měla 30 °C a jezdci dostali od meteorologů zprávu, že během Q1 by nemělo pršet. Déšť prakticky zrušil poslední trénink, takže nikdo neměl šanci vyzkoušet si kvalifikační kolo, které se tradičně trénuje v jeho druhé polovině. Nepříjemné, hlavně na okruhu, kde se velká cena jela naposledy v roce 1990. Kvalifikace byla pouze povinnou jízdou pro Hartleye, jenž opět dostal novou pohonnou jednotku Honda a předem měl jistý start z chvostu pole.
Bez hrozby deště špička nikam nespěchala, ale v polovině 18 minut trvající Q1 už byl na prvním místě Räikkönen následovaný Hamiltonem, Bottasem, Verstappenem a Vettelem. Před Ricciarda se trochu překvapivě dostal Grosjean, ale jezdci top týmů se v této části jen zahřívali.
Boj zuřil na posledních pěti místech. Na chvostu se, podle očekávání, objevili jezdci trápícího se Williamsu. Osmnácté místo okupoval Ericsson, který musel včera po havárii vynechat druhý trénink a dnes dostal náhradní šasi. Blízko postupu se drželi Pérez a Alonso, nad sestupovou čárou Vandoorne a domácí Ocon.
Alonso se dobrým kolem vyšvihl na průběžné třinácté místo, Ericsson na čtrnácté, zatímco Stroll vyjel na hodně vysoký obrubník a možná si při tom poškodil vůz. Když se už mávalo šachovnicovou vlajkou, zachránili se Pérez i Ocon, což na šestnácté, tedy první nepostupové místo odsunulo Alonsa. Osmnácté obsadil Vandoorne, takže ani jeden mclaren nebyl v Q2! A právě když zuří Chocolategate… Mezi nimi se umístil Hartley, ale ten beztak poputuje na poslední místo, až za Sirotkina a Strolla.
V Q2 se očekávalo mrholení, proto se ulička těsně před jejím začátkem zaplnila monoposty a s rozsvícením zeleného světla okamžitě začal boj o postup do finálové Q3.
Než se jezdci dostali do ostrého kola, na trati přistálo pár kapek, ale ne dost na to, aby to výrazně ovlivnilo přilnavost. Nejúspěšnější byl Mercedes. Hamilton zajel nejrychlejší první i poslední sektor a vzal si první místo. Bottas byl o 0.6 sekundy pomalejší, ale Räikkönen už ztrácel 1.3 sekundy. Grosjean a Sainz se na ultraměkkých pneumatikách dostali před Verstappena, Ricciarda a Vettela, což Vettela a Räikkönena motivovalo rychle vyměnit své superměkké gumy za ultraměkké. Na poslední čtyři postupová místa se dostali Kevin Magnussen, Romain Grosjean, Carlos Sainz a Sergio Pérez.
Mrholení nezesílilo, takže dvě a půl minuty před koncem Q2 se jezdci vrátili na trať na nových pneumatikách, ale někteří jeli pouze “kontrolovat situaci“, protože s časy už mohli být spokojeni.
Hamilton, Bottas, Ricciardo a Verstappen - tito čtyři zítra odstartují na červených pneumatikách, Vettel a Räikkönen na fialových.
Seznam nepostupujících jistě nepotěšil francouzské diváky. Dále se nedostali jedenáctý Ocon ani čtrnáctý Gasly a dvanácté místo obsadil Hülkenberg z domácího Renaultu. Skupinu doplňují třináctý Pérez a patnáctý Ericsson. Postoupili oba jezdci Haasu, Sainz držící vlajku Renaultu a Leclerc ze Sauberu.
Průběh Q3 byl narušen havárií Grosjeana. Špička se stihla seřadit v pořadí: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Vettel, 4. Verstappen, 5. Ricciardo, 6. Räikkönen. Své měřené kolo dokončil i Sainz, ale s masivní ztrátou 2,2 sekundy. Grosjeanova havárie ve třetí zatáčce, po které zůstal vůz stát ve výjezdové zóně, přerušila kolo jeho týmového kolegy a čas neměl u svého jména ani Leclerc. Čekalo se na stažení červených praporků.
Druhá vlna pokusů z nějakého důvodu nepřinesla velké zlepšení časů, ale Hamiltonovi se povedlo zajet nejrychlejší poslední sektor, což ho dostalo na pole position! O jednu desetinu sekundy pomalejší Bottas se musí smířit s druhým místem. Druhou řadu obsadí Vettel s Verstappenem a třetí Ricciardo s Räikkönenem. Sainz zajel své nejlepší kolo a udržel se před Leclerkem a Magnussenem.
jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:31,271 | 1:30,645 | 1:30,029 | 19 |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:31,776 | 1:31,227 | 1:30,147 | 17 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:31,820 | 1:30,751 | 1:30,400 | 22 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:31,531 | 1:30,818 | 1:30,705 | 19 |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:31,910 | 1:31,538 | 1:30,895 | 19 |
6. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:31,567 | 1:30,772 | 1:31,057 | 22 |
7. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:32,394 | 1:32,016 | 1:32,126 | 22 |
8. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:32,538 | 1:32,055 | 1:32,635 | 21 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:32,169 | 1:31,510 | 1:32,930 | 23 |
10. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:32,083 | 1:31,472 | 20 | |
11. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:32,786 | 1:32,075 | 14 | |
12. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:32,949 | 1:32,115 | 15 | |
13. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:32,692 | 1:32,454 | 15 | |
14. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:32,447 | 1:32,460 | 17 | |
15. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:32,804 | 1:32,820 | 18 | |
16. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:32,976 | 10 | ||
17. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:33,025 | 10 | ||
18. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:33,162 | 10 | ||
19. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:33,636 | 9 | ||
20. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:33,729 | 10 |