Grosjean chce své sedmé místo
Haas: Katastrofa, ale naštěstí až ve třetí fázi
Vypadalo to na další silný kvalifikační výkon Haasu, jaké vídáme asi tak jednou za měsíc. Nakonec jsme ho také viděli, jenže tým čekal ještě více. Jak po kvalifikaci přiznal jeho šéf Gűnter Steiner, cílem bylo sedmé a osmé místo. Oba jezdci se, v souladu s plánem, lehce dostali do Q2 a postoupili i do Q3, ale tam pohádka skončila. Romain Grosjean svým francouzským fanouškům předvedl čelní náraz do bariéry dříve, než stihl zajet měřené kolo, čímž přerušil i první pokus Kevina Magnussena. Dán měl ještě jeden pokus, ale doplatil na Kimiho Räikkönena, který byl rychlejší, ale potom své kolo nevzdal.
"Vypadalo to dobře, oba vozy se dostaly do Q3, ale nic z toho. V Q3 jsem nedal dohromady pořádné kolo. V mém nejrychlejším mě předjel Kimi a pak mě zase pouštěl dopředu. Nevím, co to tam vyváděl, ale pokazilo mi to jediné kolo v Q3," stěžoval si Magnussen (9. místo).
Grosjean (10. místo) přitom po kvalifikaci nevěděl, proč před třetí zatáčkou nečekaně ztratil kontrolu nad vozem.
"Jel jsem do třetí zatáčky a ztratil zadek vozu. Neznám žádnou zřejmou příčinu, budeme to muset prozkoumat, projít data. V podstatě jsem neudělal nic, co i předtím, takže je to divné. A frustrující. Už od Austrálie nám štěstí nepřeje. Doufal jsem, že toto bude konečně normální víkend, ale… Takhle jsme si to nepředstavovali, ale závod je až zítra a my uděláme vše proto, abychom to překonali a dostali se na sedmé místo, kde jsme dnes měli skončit."
Postup obou vozů do Q3 je sice pěkný úspěch, stalo se tak teprve počtvrté v historii týmu Haas, ale devátá a desátá startovní pozice ve skutečnosti nejsou mezi jezdci moc oblíbené. Jsou to místa pro poslední na již použitých pneumatikách. Jezdci v šesté řadě už budou mít nové gumy.