Renault přiveze do Silverstone nové turbo
Existoval pro Rakousko kvalifikační režim?
Renault nasadí do VC Velké Británie vylepšenou podobu turba. Jde o reakci na výpadek Nika Hülkenberga na Red Bull Ringu.
Modifikace byla plánována již od Šanghaje, kde na stejnou závadu dojel Daniel Ricciardo. Teprve nyní se však práci na ní podařilo dotáhnout do konce. Turbo tudíž nebylo ani součástí velké inovace pohonného ústrojí v Kanadě.
„O riziku jsme věděli už od Danielova maléru v Číně,“ potvrdil Cyril Abiteboul. „Nikovo turbo je definitivně ve smrti, ale spalovací motor a další komponenty jsou bohudík v pořádku.“
Německému pilotovi nehrozí navíc ani penalizace, protože se ještě vejde do kvóty tří povolených kusů na sezonu. Podle Abiteboula běží všechno podle plánu. Po letní přestávce přijde Renault s třetím vývojovým stupněm agregátu.
Francouzi rovněž vyzkoušeli v Rakousku v továrních monopostech přepracovanou jednotku MGU-K. Změna se osvědčila a navíc se zlepšilo rozložení hmotnosti ve voze. Zákaznické týmy zůstaly nicméně z různých důvodů u původní verze.
Abiteboul zároveň zaujal stanovisko k hojně diskutovanému kvalifikačnímu módu Renaultu, jenž údajně v minulé velké ceně hanebně pohořel: „Vůbec bychom se o něm nezmiňovali, kdyby to neventiloval někdo jiný. Ve skutečnosti je to jen drobná úprava vedle celé řady jiných.“
Potrefená husa, tedy šéf Red Bull Racingu Christian Horner, to okomentovala lakonicky: „Za normálních okolností bychom se v tom nehrabali a nechali si to pro sebe. Je to jen další důvod, proč musíme ukončit spolupráci.“