Proč Hamilton nezastavil a potom zastavil?
Porucha, chyba a další porucha
Mercedes má po Velké ceně Rakouska co vysvětlovat. Ani jeden z jeho vozů nedokončil závod a mezi jejich vypadnutí se ještě vešla strategická chyba, když Lewis Hamilton jako jediný ze špičky nevyužil příležitost vyměnit své pneumatiky za nové během virtuálního safety caru.
"Zvažovali jsme to," řekl Toto Wolff o časově výhodné zastávce v boxech během VSC, způsobeném odklízením vozu Valtteriho Bottase. " Máte vozy na prvním a druhém místě a najednou vidíte ten druhý stát vedle trati. Byl aktivován VSC, na reakci jsme měli polovinu kola a nestihli jsme to. Tak to prostě je. Když je v této fázi závodu aktivován VSC, tak asi v osmi případech z deseti je dobré udělat zastávku v boxech. S jedním vozem proti přesile jsme ale uvažovali i nad tím, co by se stalo, kdyby ostatní přezuli pouze jeden vůz. Mohli jsme se ocitnout za Kimim, pokud by ho nechali na trati, i za Maxem. Co by to udělalo s naším závodem? Zatímco jsme hledali odpovědi, čas vypršel."
James Allison, technický ředitel týmu Mercedes, řekl, že se na boxové zídce taktizovalo s tím, že VSC by měl trvat alespoň dvě kola. To by umožnilo vedoucího Lewise Hamiltona přezout bez ztráty pozice vůči těm, kteří zastavili okamžitě. Allison sám nebyl nakloněn okamžité zastávce, protože kdyby vozy Ferrari a Red Bullu zůstaly na trati a své výměny pneumatik co nejvíce oddalovaly, Hamilton by za nimi zůstal zaseknutý a i tímto způsobem by přišel o vítězství. V televizním přenosu jsme ale slyšeli, jak se zuřícímu Hamiltonovi omluvil James Vowles, hlavní týmový stratég.
"Občas (v týmové vysílačce) slyšíte Jamesův (Vowlesův) hlas, ale jen za neobvyklých okolností. Normálně probíhá komunikace tak, že stratég něco řekne závodnímu inženýrovi a ten to předá jezdci. Občas ale nechcete, aby se něco cestou ztratilo, když je zpráva velmi důležitá nebo velmi osobní," vysvětlil Allison. "James ukázal, že má koule. Stiskl tlačítko a řekl: Lewisi, to já jsem udělal chybu, je mi to líto.To je pro Jamese typické a zároveň to ukazuje, jak náš tým funguje. Když člověk udělá chybu, zvedne ruku, protože ví, že pro nás je omyl něčím, z čeho se máme poučit, ne důvodem k ukazování prstem a hádkám."
Nakonec to ale bylo jedno. Hamilton závod nedokončil. Trpí nové pohonné jednotky Mercedesu nízkou spolehlivostí? Wolff tvrdí, že ani v jednom voze neselhala přímo pohonná jednotka: "Ani jedna z poruch nesouvisí se spolehlivostí motoru. Únik kapaliny z hydraulického systému ve Valtteriho voze souvisel s řízením a v Lewisově byl problém s tlakem paliva, takže problém spočíval v palivovém systému."