Zákazníci Ferrari mají nové motory
Dočasně se dostali na úroveň Scuderie
Ferrari dodalo třem jezdcům svých zákaznických týmů, Haasu a Sauberu, nové spalovací motory, MGU-H i turba, tedy komponenty, na které se vztahuje limit tří kusů na sezonu. Výjimkou je Romain Grosjean z Haasu, který už používal třetí turbo i MGU-H, takže dostal pouze nový motor.
Přestože některá média informovala, že tyto týmy dostaly "spec 3" dříve než Scuderia Ferrari, zřejmě to není pravda.
"Nové jednotky jsou specifikací identické s těmi, které aktuálně používá tým Ferrari," řekl Charles Leclerc, závodník Sauberu.
Sezona se v Německu teprve přehoupla do druhé poloviny a Maďarsko patří k okruhům nejméně náročným na motory, takže se může zdát, že nasazení nových motorů, kterými piloti Haasu a Sauberu vyčerpali letošní limit, nemá smysl.
Pravděpodobně se ale jedná o stejný tah, jaký Ferrari udělalo po první fázi sezony, kdy zákazníci dostali v Monaku nové motory "spec 1" a v Kanadě již Sebastian Vettel jezdil se "spec 2". Z toho můžeme usuzovat, že Ferrari připravuje třetí verzi letošního motoru už na rychlé okruhy Spa-Francorchamps a Monza, kde se mu bude hodit každá koňská síla navíc.