Mazepin si nikoho nepustil k tělu
Hungaroring – 1. závod
Junior Force Indie Mazepin zaznamenal v prvním závodě víkendu GP3 v Maďarsku jasné vítězství. V průběžné klasifikaci tím snížil ztrátu na vedoucího Huberta.
Trať je známá tím, že se na ní těžko předjíždí, a to se projevilo i tentokrát. Situaci ještě ztížil technický problém s DRS. Přesto se našli jezdci, kteří se dokázali prodírat závodním polem.
Hned v úvodu se Mazepin ujal vedení díky tomu, že Hubert odstartoval bídně. Záhy se Francouz propadl i za Pulciniho. Rus závodu vévodil, a přestože jeho pneumatiky nevypadaly v poločase moc dobře, cílovou čáru nakonec proťal s více než desetivteřinovým náskokem. Huberta tak obral o důležité body.
Ilott zdolal svého stájového kolegu Hughese čistým útokem po vnější stopě první zatáčky okamžitě po startu a udržel se čtvrtý, zatímco Hughes začal klesat. Nováček stáje Trident Beckmann – náhrada za Alessia Lorandiho, který přešel do formule 2 – se brzy usadil za Hughesovou zádí. V osmém kole ho předjel a dotáhl se na Ilotta. Ten udělal v poslední zatáčce okruhu chybu a Beckmann toho v nájezdu do dalšího kola využil. Vzápětí se ubránil odvetnému útoku.
Za nimi se rozhodující manévr odehrál ve čtrnáctém kole, když se Hughes a Mawson již podruhé utkali v první zatáčce. Oba přitom utrpěli škodu. Mawson ze závodu odstoupil a Hughes se propadl na chvost závodního pole. Komisaři incident vyšetřovali, ale nikoho nepotrestali. Tím pádem si mohl Ilott načas vydechnout.
Nejlepší trojice na stupních vítězů - zprava Hubert, Mazepin a Pulcini
Ne nadlouho. Brzy ho dostihl a předjel Tveter, dohánějící počáteční ztrátu. Nakonec dojel pátý před Ilottem. Sedmý se umístil Correa jako nejlepší z týmu Jenzer Motorsport. Za ním skončili Boccallacci a Menchaca. Tito dva spolu v závěrečných kolech tvrdě bojovali a byli odmávnuti téměř současně. Boccolacci byl nakonec o chlup vpředu. Aubry si v předposledním kole vyjel poslední bod za desáté místo, když předhonil Kolumbijku Calderónovou. Kari měl kolizi s Piquetem a závod nedokončil. Alesi zase vzdal vinou technické závady.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Nikita Mazepin | ART Grand Prix | Mecachrome | 35:38,823 | 22 | 27 |
2. | Leonardo Pulcini | Campos Racing | Mecachrome | 35:49,297 | 22 | 18 |
3. | Anthoine Hubert | ART Grand Prix | Mecachrome | 35:51,558 | 22 | 19 |
4. | David Beckmann | Trident | Mecachrome | 35:52,827 | 22 | 12 |
5. | Ryan Tveter | Trident | Mecachrome | 36:01,395 | 22 | 10 |
6. | Callum Ilott | ART Grand Prix | Mecachrome | 36:05,407 | 22 | 8 |
7. | Juan Manuel Correa | Jenzer Motorsport | Mecachrome | 36:08,017 | 22 | 6 |
8. | Dorian Boccolacci | MP Motorsport | Mecachrome | 36:18,158 | 22 | 4 |
9. | Diego Menchaca | Campos Racing | Mecachrome | 36:18,542 | 22 | 2 |
10. | Gabriel Aubry | Arden International | Mecachrome | 36:19,785 | 22 | 1 |
11. | Tatiana Calderónová | Jenzer Motorsport | Mecachrome | 36:23,169 | 22 | 0 |
12. | Pedro Piquet | Trident | Mecachrome | 36:23,851 | 22 | 0 |
13. | Jannes Fittje | Jenzer Motorsport | Mecachrome | 36:24,157 | 22 | 0 |
14. | Simo Laaksonen | Campos Racing | Mecachrome | 36:25,094 | 22 | 0 |
15. | Julien Falchero | Arden International | Mecachrome | 36:26,101 | 22 | 0 |
16. | Jake Hughes | ART Grand Prix | Mecachrome | 37:13,140 | 22 | 0 |
17. | Giuliano Alesi | Trident | Mecachrome | 34:02,958 | 20 | 0 |
18. | Niko Kari | MP Motorsport | Mecachrome | 23:02,540 | 14 | 0 |
19. | Joey Mawson | Arden International | Mecachrome | 21:18,038 | 13 | 0 |