Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel nejrychlejší, ale na měkčích pneumatikách

Vettel nejrychlejší, ale na měkčích pneumatikách

VC Belgie – 1. trénink

Vstup do VC Belgie vyšel nejlépe Vettelovi. Mercedesy však zdaleka neodkryly všechny karty.

Pod zamračenou oblohou vystoupil teploměr jen na patnáct stupňů. Asfalt měl o sedm stupínků více.

Všichni byli zvědavi, zda kvůli některým novým dílům, s nimiž vyrukovaly všechny tři top stáje, nedojde ke změně poměru sil. Okruh v belgických Ardenách by měl svým hornatým profilem papírově spíše vyhovovat Ferrari. Mercedes však nasadil další specifikaci motoru, a to i u svých zákazníků. Kvůli této výměně ovšem bude muset Bottas couvat na roštu zpět.

U McLarenu dostal šanci Norris, který usedl do Alonsova monopostu. Britský mladík je brán coby žhavý kandidát na angažmá v týmu pro příští sezonu.

Jako první na trať vyrazil Hülkenberg. Na jeho voze je zkoušeno nové šasi s vylepšenou podlahou. Změnami prošly také brzdy na zadních kolech a části předního křídla.

Brzy ho následovali i ostatní, kteří vesměs sáhli po středních nebo měkkých pneumatikách. Základní čas 1:46,9 ustanovil Verstappen. Překonal ho až po delší době Räikkönen výkonem 1:46,4, který záhy vylepšil na 1:45,4. Za ním se drželi Bottas, Vettel a Verstappen. Hamilton a Ricciardo neměli ještě po půlhodině změřené kolo. Podobně na tom byl také Vandoorne, na jehož autě se vyskytly technické problémy.

Před poločasem seance dal o sobě vědět Mercedes. Bottas zajel kolo za 1:45,0 a po něm Hamilton za 1:44,7. Magnussen si do rádia stěžoval na extrémně nervózní záď. Ricciardo pořád stál v boxech, protože se intenzivně pracovalo na motoru jeho vozu.

V polovině tréninku vedl Hamilton před Bottasem (+0,3), Räikkönenem (+0,8), Verstappenem (+0,8), Vettelem (+1,4), Oconem (+1,7), Hülkenbergem (+2,5) a Sainzem (+2,5). Räikkönen pak sáhl po čerstvé měkké směsi a dotáhl se na desetinu k Hamiltonovi.

Hamilton skončil třetí, rozhodně ale nepředvedl veškerý svůj potenciál 

Úspěšnější byl jeho parťák Vettel, u něhož se časomíra zastavila na 1:44,4. Dlužno však dodat, že mercedesy měly při svých pokusech obuty o stupeň tvrdší, tedy střední gumy.

Prapor Red Bullu třímal Verstappen, jemuž se po přezutí podařilo vklínit mezi Vettela a Hamiltona. Spokojeni mohli být i reprezentanti zbrusu nového subjektu, zvaného Racing Point Force India. Pérez a Ocon se spolehlivě zabydlovali v první desítce. Nováček Norris porážel v důležitém souboji Vandoornea, ani jeden ale neoslnil.

Závěr se odehrával už v poklidu, nebudeme-li počítat Ricciardův výjezd na poslední chvíli. Vzhledem k poměrně slabému provozu toho úvodní trénink zase tak moc nenapověděl.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:44,358   19
2. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:44,509 + 0.151 20
3. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:44,676 + 0.318 22
4. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:44,718 + 0.360 17
5. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:44,724 + 0.366 25
6. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:45,558 + 1.200 4
7. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:45,786 + 1.428 22
8. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:45,951 + 1.593 19
9. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:46,169 + 1.811 21
10. Carlos Sainz Renault Renault 1:46,210 + 1.852 19
11. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:46,300 + 1.942 25
12. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:46,387 + 2.029 20
13. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:46,554 + 2.196 20
14. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:46,557 + 2.199 19
15. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:46,932 + 2.574 23
16. Lance Stroll Williams Mercedes 1:46,965 + 2.607 25
17. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:47,012 + 2.654 21
18. Lando Norris McLaren Renault 1:47,364 + 3.006 26
19. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:47,367 + 3.009 23
20. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:47,452 + 3.094 13