Vettel nejrychlejší, ale na měkčích pneumatikách
VC Belgie – 1. trénink
Vstup do VC Belgie vyšel nejlépe Vettelovi. Mercedesy však zdaleka neodkryly všechny karty.
Pod zamračenou oblohou vystoupil teploměr jen na patnáct stupňů. Asfalt měl o sedm stupínků více.
Všichni byli zvědavi, zda kvůli některým novým dílům, s nimiž vyrukovaly všechny tři top stáje, nedojde ke změně poměru sil. Okruh v belgických Ardenách by měl svým hornatým profilem papírově spíše vyhovovat Ferrari. Mercedes však nasadil další specifikaci motoru, a to i u svých zákazníků. Kvůli této výměně ovšem bude muset Bottas couvat na roštu zpět.
U McLarenu dostal šanci Norris, který usedl do Alonsova monopostu. Britský mladík je brán coby žhavý kandidát na angažmá v týmu pro příští sezonu.
Jako první na trať vyrazil Hülkenberg. Na jeho voze je zkoušeno nové šasi s vylepšenou podlahou. Změnami prošly také brzdy na zadních kolech a části předního křídla.
Brzy ho následovali i ostatní, kteří vesměs sáhli po středních nebo měkkých pneumatikách. Základní čas 1:46,9 ustanovil Verstappen. Překonal ho až po delší době Räikkönen výkonem 1:46,4, který záhy vylepšil na 1:45,4. Za ním se drželi Bottas, Vettel a Verstappen. Hamilton a Ricciardo neměli ještě po půlhodině změřené kolo. Podobně na tom byl také Vandoorne, na jehož autě se vyskytly technické problémy.
Před poločasem seance dal o sobě vědět Mercedes. Bottas zajel kolo za 1:45,0 a po něm Hamilton za 1:44,7. Magnussen si do rádia stěžoval na extrémně nervózní záď. Ricciardo pořád stál v boxech, protože se intenzivně pracovalo na motoru jeho vozu.
V polovině tréninku vedl Hamilton před Bottasem (+0,3), Räikkönenem (+0,8), Verstappenem (+0,8), Vettelem (+1,4), Oconem (+1,7), Hülkenbergem (+2,5) a Sainzem (+2,5). Räikkönen pak sáhl po čerstvé měkké směsi a dotáhl se na desetinu k Hamiltonovi.
Hamilton skončil třetí, rozhodně ale nepředvedl veškerý svůj potenciál
Úspěšnější byl jeho parťák Vettel, u něhož se časomíra zastavila na 1:44,4. Dlužno však dodat, že mercedesy měly při svých pokusech obuty o stupeň tvrdší, tedy střední gumy.
Prapor Red Bullu třímal Verstappen, jemuž se po přezutí podařilo vklínit mezi Vettela a Hamiltona. Spokojeni mohli být i reprezentanti zbrusu nového subjektu, zvaného Racing Point Force India. Pérez a Ocon se spolehlivě zabydlovali v první desítce. Nováček Norris porážel v důležitém souboji Vandoornea, ani jeden ale neoslnil.
Závěr se odehrával už v poklidu, nebudeme-li počítat Ricciardův výjezd na poslední chvíli. Vzhledem k poměrně slabému provozu toho úvodní trénink zase tak moc nenapověděl.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:44,358 | 19 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:44,509 | + 0.151 | 20 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:44,676 | + 0.318 | 22 |
4. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:44,718 | + 0.360 | 17 |
5. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:44,724 | + 0.366 | 25 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:45,558 | + 1.200 | 4 |
7. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:45,786 | + 1.428 | 22 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:45,951 | + 1.593 | 19 |
9. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:46,169 | + 1.811 | 21 |
10. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:46,210 | + 1.852 | 19 |
11. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:46,300 | + 1.942 | 25 |
12. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:46,387 | + 2.029 | 20 |
13. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:46,554 | + 2.196 | 20 |
14. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:46,557 | + 2.199 | 19 |
15. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:46,932 | + 2.574 | 23 |
16. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:46,965 | + 2.607 | 25 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:47,012 | + 2.654 | 21 |
18. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:47,364 | + 3.006 | 26 |
19. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:47,367 | + 3.009 | 23 |
20. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:47,452 | + 3.094 | 13 |