Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pátek ve Spa-Francorchampsu patřil Ferrari

Pátek ve Spa-Francorchampsu patřil Ferrari

VC Belgie – 2. trénink

Ferrari hrálo hlavní roli i ve druhém dějství belgické velké ceny. Jen místo Vettela se tentokrát protagonistou stal Räikkönen. V závodním módu byla nicméně výkonnost dvou nejlepších týmů víceméně vyrovnaná.

Počasí se v zásadě nezměnilo. Vzduch se ohřál na pouhých sedmnáct stupňů, asfalt na osmadvacet.

Do práce se vrátil Alonso, jehož dopoledne nahradil Norris. V pořádku už byly vozy Vandoornea a Ricciarda. V prvním případě způsobily trable brzdy, ve druhém vstřikování paliva. Pro Renault tentokrát testoval změny na podvozku Sainz. Piloti Mercedesu nastoupili s odlišnými konfiguracemi zadního křídla.

Ricciardo byl také prvním, kdo se vydal na legendární okruh. Měl co dohánět, v úvodním tréninku zvládl jen čtyři kola. Zaznamenal rovněž základní čas 1:46,2. Neudržel se však v čele dlouho, protože ho o desetinu překonal Vettel. Pak za to vzal Räikkönen a rázem poskočil na 1:44,2. Byl ovšem na měkkých gumách, zatímco Vettel na středních.

Následně se Hamilton, rovněž na měkké směsi, těsně prosmýkl do vedení. Pak sice probrzdil v nájezdu do šikany, přesto po 25 minutách nadále figuroval na špici. Následovali Räikkönen (+0,0), Bottas (+0,4), Vettel (+0,7), Verstappen (+1,0), Ricciardo (+1,3), Pérez (+1,4) a Ericsson (+2,2).

 

Red bully se znovu ocitají v úloze toho třetího vzadu

 

Na řadu přišly simulace kvalifikace. Nejprve to na superměkkých gumách zkusilo Ferrari. Räikkönen zajel 1:43,4. Vettel byl nucen svůj pokus přerušit. Stříbrné šípy sice měly v různých sektorech nejlepší mezičasy, v součtu to však stačilo jen na druhé (Hamilton) a třetí (Bottas) místo.

Vettelovi to nevyšlo ani napodruhé. Ve čtvrté zatáčce se ocitl mimo dráhu a cílovou čáru přeťal o 0,9 sekundy později než Räikkönen. Ricciardo hlásil do boxů potíže se synchronizací šestého rychlostního stupně. Do první desítky se vešly také oba monoposty Sauberu a Renaultu, později se na úkor Hülkenberga prosadil Pérez.

Závěrečná půlhodina byla jako obvykle vyhrazena dlouhým úsekům. Závodníci zprvu dojížděli superměkké pneumatiky, Vettel však hned přešel na měkké. Průměrné časy se pohybovaly v rozpětí 1:48 až 1:49. Nejrychlejší byl po návratu na superměkké obutí Vettel, v zásadě ale mezi Mercedesem a Ferrari panovala vyrovnanost. Red Bull již zaostával, nejlepší ze zbytku světa byl Racing Point.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:43,355   29
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:43,523 + 0.168 28
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:43,803 + 0.448 29
4. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:44,046 + 0.691 25
5. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:44,129 + 0.774 31
6. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:44,250 + 0.895 31
7. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:44,662 + 1.307 27
8. Carlos Sainz Renault Renault 1:45,481 + 2.126 29
9. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:45,537 + 2.182 24
10. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:45,622 + 2.267 25
11. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:45,753 + 2.398 28
12. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:45,817 + 2.462 29
13. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:45,935 + 2.580 24
14. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:46,078 + 2.723 29
15. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:46,080 + 2.725 33
16. Fernando Alonso McLaren Renault 1:46,153 + 2.798 28
17. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:46,337 + 2.982 35
18. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:46,451 + 3.096 35
19. Lance Stroll Williams Mercedes 1:46,470 + 3.115 34
20. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:46,496 + 3.141 25