Pátek ve Spa-Francorchampsu patřil Ferrari
VC Belgie – 2. trénink
Ferrari hrálo hlavní roli i ve druhém dějství belgické velké ceny. Jen místo Vettela se tentokrát protagonistou stal Räikkönen. V závodním módu byla nicméně výkonnost dvou nejlepších týmů víceméně vyrovnaná.
Počasí se v zásadě nezměnilo. Vzduch se ohřál na pouhých sedmnáct stupňů, asfalt na osmadvacet.
Do práce se vrátil Alonso, jehož dopoledne nahradil Norris. V pořádku už byly vozy Vandoornea a Ricciarda. V prvním případě způsobily trable brzdy, ve druhém vstřikování paliva. Pro Renault tentokrát testoval změny na podvozku Sainz. Piloti Mercedesu nastoupili s odlišnými konfiguracemi zadního křídla.
Ricciardo byl také prvním, kdo se vydal na legendární okruh. Měl co dohánět, v úvodním tréninku zvládl jen čtyři kola. Zaznamenal rovněž základní čas 1:46,2. Neudržel se však v čele dlouho, protože ho o desetinu překonal Vettel. Pak za to vzal Räikkönen a rázem poskočil na 1:44,2. Byl ovšem na měkkých gumách, zatímco Vettel na středních.
Následně se Hamilton, rovněž na měkké směsi, těsně prosmýkl do vedení. Pak sice probrzdil v nájezdu do šikany, přesto po 25 minutách nadále figuroval na špici. Následovali Räikkönen (+0,0), Bottas (+0,4), Vettel (+0,7), Verstappen (+1,0), Ricciardo (+1,3), Pérez (+1,4) a Ericsson (+2,2).
Red bully se znovu ocitají v úloze toho třetího vzadu
Na řadu přišly simulace kvalifikace. Nejprve to na superměkkých gumách zkusilo Ferrari. Räikkönen zajel 1:43,4. Vettel byl nucen svůj pokus přerušit. Stříbrné šípy sice měly v různých sektorech nejlepší mezičasy, v součtu to však stačilo jen na druhé (Hamilton) a třetí (Bottas) místo.
Vettelovi to nevyšlo ani napodruhé. Ve čtvrté zatáčce se ocitl mimo dráhu a cílovou čáru přeťal o 0,9 sekundy později než Räikkönen. Ricciardo hlásil do boxů potíže se synchronizací šestého rychlostního stupně. Do první desítky se vešly také oba monoposty Sauberu a Renaultu, později se na úkor Hülkenberga prosadil Pérez.
Závěrečná půlhodina byla jako obvykle vyhrazena dlouhým úsekům. Závodníci zprvu dojížděli superměkké pneumatiky, Vettel však hned přešel na měkké. Průměrné časy se pohybovaly v rozpětí 1:48 až 1:49. Nejrychlejší byl po návratu na superměkké obutí Vettel, v zásadě ale mezi Mercedesem a Ferrari panovala vyrovnanost. Red Bull již zaostával, nejlepší ze zbytku světa byl Racing Point.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:43,355 | 29 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:43,523 | + 0.168 | 28 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:43,803 | + 0.448 | 29 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:44,046 | + 0.691 | 25 |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:44,129 | + 0.774 | 31 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:44,250 | + 0.895 | 31 |
7. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:44,662 | + 1.307 | 27 |
8. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:45,481 | + 2.126 | 29 |
9. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:45,537 | + 2.182 | 24 |
10. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:45,622 | + 2.267 | 25 |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:45,753 | + 2.398 | 28 |
12. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:45,817 | + 2.462 | 29 |
13. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:45,935 | + 2.580 | 24 |
14. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:46,078 | + 2.723 | 29 |
15. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:46,080 | + 2.725 | 33 |
16. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:46,153 | + 2.798 | 28 |
17. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:46,337 | + 2.982 | 35 |
18. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:46,451 | + 3.096 | 35 |
19. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:46,470 | + 3.115 | 34 |
20. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:46,496 | + 3.141 | 25 |