Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Historicky první noční závod DTM vyhrál Di Resta

Historicky první noční závod DTM vyhrál Di Resta

Misano – kvalifikace a 1. závod

Série DTM zavítala na italské pobřeží Jaderského moře, aby zde uspořádala své dva první noční závody. Historickou premiéru pod umělým osvětlením vyhrál skotský zástupce Mercedesu Di Resta.

Bývalý pilot formule 1 přijel do Misana na vítězné vlně (triumfoval v předcházejícím domácím závodu na Brands Hatch) a základ svému úspěchu položil již ve večerní kvalifikaci. Ta rozhodně nebyla žádnou přímořskou idylou.

Nad okruhem se v podvečer přehnala silná bouře a dvacetiminutovka určující postavení na startu sobotního závodu se nesla ve znamení hektického provozu mezi kapkami deště. Na jejím konci si první body na okruhu Marca Simoncelliho rozdělili Di Resta, Mortara a Rast.

Vzhledem k padajícímu dešti a umělému osvětlení nevidíte dráhu, obzvlášť pokud někdo jede před vámi. Pro jezdce je to velmi náročné. Jak vidíte, potím se jako prase“, zahlásil úřadující šampion Rast, jenž se jako jediný dokázal vklínit mezi stříbrné šípy.

Před prvním nočním závodem se počasí přeci jen umoudřilo a trať začala rychle vysychat. Di Resta si po startu ubránil vedení, v patách mu však byl Paffett, který se protáhl kolem Mortary s Rastem.

Druhá relativní pozice vydržela Paffetovi pouze do osmého kola, kdy se vlastní chybou nevešel do osmé zatáčky. Když se pak vracel zpět na dráhu, dostal na mokrém povrchu smyk a kolidoval s kolegou Mortarou tak nešťastně, že si poškodil zavěšení.

Závod pod zakalenou noční oblohou tím pro vedoucího muže šampionátu skončil a na trať musel kvůli vyprošťovacím pracím safety car. Výjezd zpomalovacího vozu nenahrál do karet čtyřem jezdcům, kteří tou dobou stále neměli za sebou předepsanou zastávku v boxech - Juncadella, Farfus, Spengler a Zanardi.

Posledně jmenovaný, startující v barvách BMW jako hostující závodník, zamířil k mechanikům právě během žluté fáze. Vedení závodu mu však tuto zastávku neuznalo jako povinnou a Zanardi si musel návštěvu v boxech později zopakovat.

Po restartu ve stylu Indianapolis přišly další havárie. Mimo jiné odstoupili po vzájemné kolizi Rast, Green a Spengler. Závod opustil také Auer, roztočený Erikssonem. Po těchto strkanicích zůstalo opět několik vozů v nebezpečných pozicích kolem trati a následovalo další povolání safety caru a druhý restart.

Poté, co znovu zavlály zelené vlajky, si Eng s Di Restou dvakrát vyměnili pozice. Rakušan ve službách BMW však nabyté vedení neudržel - v závěrečných šesti kolech se propadl o rovných šest pozic a vítězství připadlo Di Restovi.

Přesto výsledková listina jedno překvapení přinesla. Nováček Frijns se dvě kola před koncem protlačil před druhého Mortaru a o jednu příčku tím zkrášlil svůj debut na stupních vítězů.



Výsledky kvalifikace:
p. Jezdec Značka Tým Čas Odstup Kol
1. Paul di RESTA Mercedes-AMG HWA  1:46.826   11
2. Edoardo MORTARA Mercedes-AMG HWA  1:47.295  +00.469 10
3. René RAST Audi Rosberg  1:47.401  +00.575 11
4. Gary PAFFETT Mercedes-AMG HWA  1:47.434 + 00.608 12
5. Timo GLOCK BMW RMG  1:47.569  +00.743 9
6. Lucas AUER Mercedes-AMG HWA  1:47.597 +00.771 11
7. Mike ROCKENFELLER Audi Phoenix  1:47.603 +00.777 12
8. Pascal WEHRLEIN Mercedes-AMG HWA  1:47.645  +00.819 12
9. Augusto FARFUS BMW RMG  1:47.654  +00.828 11
10. Daniel JUNCADELLA Mercedes-AMG HWA  1:47.769  +00.943 11
11. Nico MÜLLER Audi Abt Sportsline  1:47.850  +01.024 12
12. Robin FRIJNS Audi Abt Sportsline  1:48.115  +01.289 12
13. Bruno SPENGLER BMW RBM  1:48.303  +01.477 11
14. Loïc DUVAL Audi Phoenix  1:48.505  +01.679 11
15. Marco WITTMANN BMW RMG  1:48.550  +01.724 10
16. Joel ERIKSSON BMW RBM  1:48.674  +01.848 11
17. Jamie GREEN Audi Rosberg  1:49.383  +02.557 11
18. Philipp ENG BMW RBM  1:49.631  +02.805 10
19. Alessandro ZANARDI BMW BMW  1:50.571  +03.745 10



Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):

p. Jezdec Značka Tým Čas Odstup Kol
1. Paul di RESTA Mercedes-AMG HWA  56:55.841   32
2. Robin FRIJNS Audi Abt Sportsline  56:57.814  +1.973 32
3. Edoardo MORTARA Mercedes-AMG HWA  56:57.985  +2.144 32
4. Loïc DUVAL Audi Phoenix  56:58.772  +2.931 32
5. Nico MÜLLER Audi Abt Sportsline  56:59.504  +3.663 32
6. Pascal WEHRLEIN Mercedes-AMG HWA  57:04.667  +8.826 32
7. Timo GLOCK BMW RMG  57:09.465  +13.624 32
8. Philipp ENG BMW RBM  57:10.231  +14.390 32
9. Marco WITTMANN BMW RMG  57:13.239  +17.398 32
10. Mike ROCKENFELLER Audi Phoenix  57:17.288  +21.447 32
11. Augusto FARFUS BMW RMG  57:27.324  +31.483 32
12. Joel ERIKSSON BMW RBM  57:40.041  +44.200 32
13. Alessandro ZANARDI BMW BMW  58:10.474  +1:14.633 32
14. Daniel JUNCADELLA Mercedes-AMG HWA  49:04.979  -5 kol
27
- René RAST Audi Rosberg  27:14.839   14
- Bruno SPENGLER BMW RBM  23:17.468   12
- Jamie GREEN Audi Rosberg  23:18.077   12
- Lucas AUER Mercedes-AMG HWA  23:18.328   12
- Gary PAFFETT Mercedes-AMG HWA  12:50.724   7



Průběžné pořadí šampionátu (13/20): 1. Paffett 177, 2. Di Resta 176, 3. Mortara 118, 4. Wittmann 112, 5. Auer 110, 6. Glock 107, 7. Wehrlein 92, 8. Eng 87, 9. Rast 78, 10. Juncadella 57...