Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton vymyslí, jak se dostat před Ferrari

Hamilton vymyslí, jak se dostat před Ferrari

Mercedes: Vyvinout tlak na rudé vozy

Pouhých čtrnáct tisícin vteřiny dělilo Mercedes od první řady na startu. Bude tedy muset vymyslet, jak na Ferrari vyzrát v první zatáčce nebo v úvodním kole. Hamilton se nevzdává, takže nic není nemožné.

Dnešní kvalifikace byla vzrušující! Přes noc jsme auto vylepšili a s tím, jak jsme si dnes stáli, jsem spokojen. Jsem na kluky hrdý, že nás takhle popostrčili. Dnes jsme z auta vyždímali absolutně všechno,“ říkal po souboji s časem Lewis Hamilton (3. místo). „Když jsem šel ve třetí části kvalifikace na druhou jízdu, tak nějak jsem věděl, že je Ferrari asi schopné z měřeného času zlomek ukrojit, ale myslel jsem, že je dnes možné druhé místo. Ztratil jsem zhruba půl desetiny vteřiny v poslední zatáčce, a to je dnes rozdíl mezi třetím a druhým. Zítra budeme muset tvrdě bojovat. Ferrari se zdá být na dlouhých rovinkách rychlejší než my, takže to nebude jednoduché. To je jisté. Snad se nám naskytne šance při startu. Dnes večer si musím pracně vymyslet možnost, jak se v prvním kole dostat alespoň před jedno ferrari. Je skvělé, že je Valtteri hned za mnou. Díky tomu můžeme na rudé vozy vyvinout tlak.

Valtteri Bottas (4. místo) rovněž věří tomu, že společně dostanou Ferrari pod tlak: „Celý den pro mě byl dost náročný. Před třetím volným tréninkem jsme udělali pár změn v nastavení. Auto se pak chovalo v zatáčkách lépe, jenomže jsme ztráceli výkon při brzdění a velmi snadno se mohla blokovat kola. Na takto rychlé dráze pochopitelně potřebujete, abyste se mohli na brzdy spolehnout. To se v mém případě bohužel nestalo. V porovnání s třetím volným tréninkem se vůz choval v kvalifikaci o něco lépe, ale pořád ještě ne uspokojivě. V prvním kole třetí části jsem udělal chybu v nájezdu do první zatáčky a potom v druhé jízdě už bylo těžké ji zvládnout správně. Ale šlo jenom o kvalifikaci. Víkend ještě neskončil, zítra se jede závod a uděláme všechno, abychom dostali Ferrari pod tlak a dali mu pořádně zabrat. Uvidíme, na co se zmůžeme po stránce strategie. Podle mě bude první kolo zajímavé, protože bychom se mohli v nájezdu do první zatáčky vyvézt ve větrném stínu.