Průběh hlavního závodu BSC na Hungaroringu
Maďarské dostaveníčko gétéček slovem i obrazem.
Minulý víkend se uskutečnil na maďarském Hungaroringu čtvrtý podnik s krátkými závody seriálu Blancpain GT Series. Jeho výsledky byly vydány nedlouho po dokončení závodu, nyní je na řadě popis událostí doplněný momentkami ze závodu.
Vedoucí týmu Belgian Audi Club a bývalý závodník Vincent Vosse si byl vědom menších zkušeností Ideho ve vypjaté situaci na startu. Na roštu nabádá belgického jezdce, aby se neznepokojoval, pokud bude krátce po startu na druhé pozici.
Vautier (č. 88, AKKA-ASP, Mercedes) si dočasně užívá vedení v závodě. Ide (č. 33, WRT, Audi) se snaží odolat útoku týmového kolegy Vervische (č. 1). Na levé straně číhá Buhk (č. 84, HTP, Mercedes).
Na výjezdu z první zatáčky vytvořila první trojice hradbu vedle sebe jedoucích vozů. Vautier nezužitkoval výhodu vedení v nájezdu do úvodní zatáčky, takže se odhodlává k útoku na Ideho vnitřkem druhé zatáčky.
Dochází ke kontaktu, který zpomalí oba vozy. Díky širšímu výjezdu Francouze Ide odolává, navíc Vautier tímto manévrem znemožní převzít vedení Vervischovi. Příhodná chvíle pro Buhka, který najíždí do třetí zatáčky v čele. Na situaci se nic nezmění ani po Buhkově smýknutí na jejím výjezdu.
Ve strkanici u druhé zatáčky přišlo k úhoně Pohlerovo lamborghini (č. 63, Grasser). Bez kapoty a s poškozenou přídí dokázala německo-italská dvojice dovézt vůz na 14. pozici. Střídající Bortolotti odolal i pokusům Catsburga (č. 98, Rowe, BMW) o předjetí.
Na konci prvního kola v dvanácté zatáčce skončil závod pro Madsena (č. 5, Phoenix, Audi) a Plowmana (č. 59, Garage 59, McLaren). Vedení závodu se zprvu rozhodlo pouze pro žluté vlajky v třetím sektoru. Nedlouho po nepříliš bezpečném přesunu vyprošťovací techniky se pořadatelé rozhodli k vyhlášení deset minut trvající fázi plné žluté.
Jakmile byl závod v sedmém kole znovu odstartován, brzy následoval útok Vervische (č. 1, WRT, Audi) na Ideho (č. 33). Využil dobrého výjezdu z poslední zatáčky a na cílové rovince konečně zdolal týmového kolegu.
Ještě než započaly výměny, k nimž se houfně vydala třetina pole, odstoupil ze závodu Mul (SC č. 100, Attempto). Na rovince se vyvalil ze zádě jeho vozu kouř, Holanďan své lamborghini odstavil naproti boxové zídce.
Agresivní průjezd šestou zatáčkou v podobě Vanthoora (č. 1, WRT, Audi).
Na podobně riskantní odjezd od mechaniků, kterým se dostal do blízkosti Baumanna (č. 84, HTP, Mercedes), však Belgičan doplatil dodatečným trestem. Přestože byl jasný prohřešek šetřen krátce po jeho vzniku, trest byl udělen až po závodě. Radost z druhé pozice byla pro posádku Vanthoor/Vervisch předčasná, protože následoval pokles na osmou pozici.
Ani v druhém závodě nebyl přán bodový příděl česko-německé dvojici. Zatímco v sobotu dělilo posádku audi od jednoho bodu pouze 0.145 vteřiny, v neděli musel ze sedmé pozice Salaquarda neplánovaně do boxů. Na dráhu se navzdory krátkému setrvání v boxech vrátil až 26.
Závěrečná třetina závodu byla osudná český tým ISR. Krátce po neplánované zastávce Salaquardy se dostal do potíží i druhý vůz. Stockinger v 21. kole zdolal v dvanácté zatáčce Mapelliho (č. 16, Grasser, Lamborghini) v následující vracečce však Ital narazil do boku českého audi. Stalo se tak v blízkosti vjezdu do boxů, kam Mapelli okamžitě zamířil.
Ital vůz odstavil, Filipínec navzdory poškození karoserie závod dokončil. Propadl se však z 15. na 18. místo.
Letošní závěrečné vystoupení Štefana Rosiny (č. 16, Grasser, Lamborghini) v krátkých závodech. Po nepříliš zdařilém startu se slovenský jezdec probíjel pořadím vzhůru, když překonal Mula (SC č. 100, Attempto, Lamborghini), Ordoneze (č. 23, GT Academy, Nissan) a Simse (č. 99, Rowe, BMW). Jeho kolega Mapelli však závod po kolizi nedokončil. Vzhledem k nespokojenosti s výkonností vozu se Štofi rozhodl nezúčastnit se posledního závodu v Barceloně na začátku října.
Neméně dramatické souboje probíhaly o vedení ve třídě amatérů. Při útoku Perela (AM č. 111, F488, Kessel) na Mastronardiho (AM č. 55, F458, AF Corse) v první zatáčce skončil pilot staršího modelu v únikové zóně. Jihoafričan byl potrestán až po závodě, nicméně ani dodatečné přičtení půlminuty nezměnilo pořadí ve třídě.
Souboj o jedenácté místo v podání týmových kolegů Jimeneze (č. 3, WRT, Audi) a Meadowse (SC č. 2) ukončila v 29. kole zničená pravá zadní pneumatika Brazilcova vozu.
Drama v posledním kole. Po potížích s brzdami posílá do smyku Moullin-Traffort (PAM č. 87, AKKA ASP, Mercedes) svého kolegu Belloca (PAM č. 89).
Vedoucího Buhka (č. 84, HTP, Mercedes) ohrožoval Vanthoor (č. 1, WRT, Audi) pouze chvíli. S blížícím se koncem závodu se k němu přibližoval týmový kolega Mies (č. 33). Na pořadí se do konce závodu nic nezměnilo. Po penalizacích aktualizované výsledky hlavního závodu naleznete Zde.
Zatímco se pod pódiem věnoval Watson zpovídání Miese, na stupních vítězů řádili při výměnách pneumatik nejzdatnější mechanici. Osudové zaváhání hostesky s lahvemi pro třetí posádku znamenalo spršku šampaňského od belgických a britských mechaniků.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.