Ide znovu pod tlakem, odolal i Vautierovi
Kvalifikační závod slovem i obrazem. Aktualizace výsledků po penalizacích.
Premiéry krátkých závodů společnosti SRO na Hungaroringu se zúčastnilo celkem 35 účastníků. Po chybě Mayr-Melnhofa v jedenácté zatáčce během pátečních tréninků amatérských pilotů bylo pole ochuzeno o audi týmu Phoenix č. 6. V kvalifikaci a podvečerním závodě tak soupeřilo 28 posádek v celkovém hodnocení (včetně pěti vozů v Silver Cupu), tři byly obsazeny smíšenými posádkami a tři posádky bojovaly v amatérské třídě.
Vítěz dopolední kvalifikace Rosenquist (č.88, AKKA-ASP, Mercedes) ubránil vedení před Miesem (č. 33, WRT, Audi) a Baumannem (č. 84, HTP, Mercedes-AMG).
V první zatáčce skončil závod pro Sandströma (č. 25, Phoenix, Audi, z 26. místa) a údajného viníka Zampieriho (č. 101, Attempto, Lamborghini, z 24. pozice). Kvůli odklizení nepojízdných vozů byla vyhlášena dvě kola trvající fáze plné žluté.
Ve vřavě prvního kola se ocitl i Beretta (SC č. 19, Grasser, Lamborghini, z 29.), který postrčil Picciniho (PAM č. 11, Kessel, F488, z 28.) do Sandströma. Pilot lamborghini však dokázal s poškozeným vozem pokračovat.
Jakmile na dráze zavlály znovu zelené vlajky, měnilo se pořadí na bronzovém stupínku. Třetího Baumanna (č. 84, HTP, Mercedes-AMG) vystrnadil z pomyslného pódia Vanthoor (č. 1, WRT, Audi).
Jeden z mnoha soubojů v hloubi pole. Eng (č. 99, Rowe, BMW) se neúspěšně snaží protlačit své bmw okolo Souckova bentley (č. 8, M-Sport) vnitřkem třinácté zatáčky.
Na čele si snažil vybudovat náskok Rosenquist (č.88, AKKA-ASP, Mercedes). Odjet na více než čtyři vteřiny mu Mies (č. 33, WRT, Audi) nedovolil, s blížícími se zastávkami navíc snížil ztrátu o jednu vteřinu. V souboji mechaniků byli ti belgičtí o pět vteřin rychlejší, takže vedení Ideho (místo Miese) před Vautierem (místo Rosenquista) nebylo překvapením.
Belgičan se ocitl brzy pod tlakem Francouze, mj. i díky jezdecké chybě v technické části, ale dokázal odolávat. K vedoucí dvojici se posléze přidal Vervisch (č. 1, WRT, Audi) a později i Buhk (č. 84, HTP, Mercedes-AMG).
V amatérské kategorii dlouho exceloval Perel (AM č. 111, Kessel, F458). Jenže po výměnách přišel trest za krácení dráhy a později ještě za rychlost v boxech (pouze přičtení půlminuty ve výsledcích) a z triumfu se radovala posádka Sdanewitsch/Mastronardi (AM č. 55, AF Corse, F458). Do souboje se navíc nezvykle míchal i Perera (č. 74, ISR, Audi), který kvůli technickým potížím neplánově pobyl u mechaniků. Padesát vteřin v prostoru boxové uličky znamenalo propad ze slibné osmé pozice na pokraj třetí desítky.
V závěru se první dvojice znovu osamostatnila.
Výsledky po ujetí 33 kol.
Aktualizace: kromě dříve započítané penalizace pro 31. posádku vozu č. 111 byly uděleny další tři penalizace. Ty se nakonec netýkaly jezdců na pokraji první desítky (mělo se jednat o desáté a jedenácté audi týmu WRT). Po přičtení třiceti vteřin se z 19. místa na 22. propadla posádka Jaafar/Schmid, z 22. na 26. Stolz/Beretta a z 23. na 27. Plowman/Ledogar.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
E.Ide/C.Mies | Belgian Audi |
Ar82
|
1:01:08.078
|
2.
|
-
|
T.Vautier/M.Rosenquist | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 0.603
|
3.
|
-
|
F.Vervisch/L.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 2.935
|
4.
|
-
|
M.Buhk/D.Baumann | HTP |
MAgt
|
+ 3.299
|
5.
|
-
|
B.Schneider/J.Szymkowiak | HTP |
MAgt
|
+ 6.575
|
6.
|
-
|
M.Parisy/C.Haase | Sainteloc |
Ar82
|
+ 22.476
|
7.
|
-
|
F.Stippler/F.Salaquarda | ISR |
Ar82
|
+ 22.625
|
8.
|
-
|
N.Pohler/M.Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 31.483
|
9.
|
SC
|
N.M.Madsen/A.Picariello | Phoenix |
Ar82
|
+ 32.077
|
10.
|
-
|
R.Rast/W.Stevens | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 34.513
|
11.
|
-
|
D.Vanthoor/R.Frijns | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 35.081
|
12.
|
SC
|
S.Leonard/M.Meadows | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 43.145
|
13.
|
-
|
S.Rosina/M.Mapelli | Grasser |
Lhur
|
+ 50.485
|
14.
|
-
|
S.Kane/V.Abril | M-Sport |
Bcon
|
+ 51.311
|
15.
|
-
|
R.Baptista/S.Jimenez | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 51.842
|
16.
|
-
|
M.Soulet/A.Soucek | M-Sport |
Bcon
|
+ 54.326
|
17.
|
-
|
R.Bell/A.Parente | Garage 59 |
M650
|
+ 55.332
|
18.
|
-
|
S.Dusseldorp/N.Catsburg | Rowe |
Bm6
|
+ 55.902
|
19.
|
A.Buncombe/L.Ordonez | GT Academy |
Ngtr
|
+ 1:03.524
|
|
20.
|
-
|
A.Sims/P.Eng | Rowe |
Bm6
|
+ 1:04.050
|
21.
|
SC
|
J.Mul/M.Van Splunteren | Attempto |
Lhur
|
+ 1:23.119
|
22.
|
-
|
J.Jaafar/C.Schmid | HTP |
MAgt
|
+ 1:08.068*
|
23.
|
SC
|
R.Sanchez/S.Walkinshaw | GT Academy |
Ngtr
|
+ 1:26.211
|
24.
|
PAM
|
M.Broniszewski/G.Piccini | Kessel |
F488
|
+ 1:26.502
|
25.
|
-
|
F.Perera/M.Stockinger | ISR |
Ar82
|
+ 1:26.685
|
26.
|
SC
|
L.Stolz/M.Beretta | Grasser |
Lhur
|
+ 1:38.068*
|
27.
|
-
|
M.Plowman/C.Ledogar | Garage 59 |
M650
|
+ 1:38.730*
|
28.
|
PAM
|
C.Bourret/J.Belloc | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
29.
|
AM
|
C.Sdanewitsch/R.Mastronardi | AF Corse |
F458
|
+ 1 kolo
|
30.
|
AM
|
S.Parrow/C.Hook | Black Pearl |
F458
|
+ 1 kolo
|
31.
|
AM
|
S.Earle/D.Perel | Kessel |
F458
|
+ 1 kolo*
|
32.
|
PAM
|
J.Beaubelique/M.M.Traffort | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 8 kol
|
N
|
-
|
P.Niederhauser/D.Zampieri | Attempto |
Lhur
|
-
|
N
|
-
|
R.Monti/E.Sandström | Sainteloc |
Ar82
|
-
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
N: neklasifikováni; * časy po přičtení půlminutové penalizace
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr)
Hlavní závod můžete sledovat již dnes Zde. Vysílání se souhrnem kvalifikačního závodu začíná ve 11,45, start do zahřívacího kola proběhne v 12,25.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.