Wolff chce pro Russella třetí mercedes
Velké týmy mají mít dva dospělé a jeden juniorský vůz
Možná teď vidíme, co měl znamenat “frustrovaný“ monolog Tota Wolffa v Monze, v němž světu F1 pohrozil zrušením juniorského programu Mercedesu. Teď to vypadá, jakoby to ani nebyl on, kdo smlouvu na místo týmového kolegy Lewise Hamiltona prodloužil Valtterimu Bottasovi, místo toho, aby ji k podpisu dostal Esteban Ocon, Pascal Wehrlein nebo George Russell. Nyní se obává, že v jiných týmech nenajde místo ani pro jednoho svého juniora a tenhle problém by měla vyřešit F1 tím, že Mercedesu a dalším velkým týmům umožní nasazovat třetí vůz.
"Velké týmy nebudou riskovat s mladými jezdci," prohlásil šéf týmu Mercedes. "Můžete mi na to říct, že to je pěkně nudná strategie. Že bychom raději měli riskovat, posadit do našeho vozu 18letého talentovaného jezdce a dát mu šanci závodit ve špičkovém voze. Ale je tu jeden problém. Nebylo by pro nás dobré, kdybychom přišli o jezdecký titul nebo Pohár konstruktérů kvůli tomu, že náš jezdec by byl stále v procesu učení. Takže jsme to neudělali a ani Ferrari to dosud neudělalo.
Jednoduchým řešením by bylo dát nám třetí vůz a spolu s ním povinnost posadit do něj mladého jezdce. Takového, který je v F1 maximálně dva roky. Náklady by nebyly zas tak velké, na roštu by bylo více konkurenceschopných vozů a mladé pušky svádějící boje o trvalé místo v F1 s bottasy a hamiltony, to by byla skvělá show. Občas bychom mohli být svědky velkého překvapení."
Třetí vozy velkých týmů nejsou novou, ale starou myšlenkou a narazí na původní problém. Třetí vozy Mercedesu, Ferrari a Red Bullu (a možná i Renaultu a McLarenu) by měly za následek více stupňů vítězů, více bodů, více pozornosti kamer i médií a tedy i více sponzorů pro tyto týmy. A méně všeho právě zmíněného pro ostatní stáje a jejich jezdce, kteří se beztak na stupních vítězů objevují jenom velmi, velmi sporadicky.
Pokud by Wolff prosadil vše, co řekl, ven ze hry by byli Wehrlein i Ocon, jelikož už mají na kontě dvě sezony v F1.