Sainz se pral více s vozem než se soupeři
Renault: Alternativní strategie nevyšla
Ne, že by včerejší experiment Renaultu s vypuštěním druhé části kvalifikace bylo bůhvíjaké terno. Oba jezdci do průběhu dnešního klání nijak podstatně nepromluvili. Hülkenberg možná až zbytečně dlouho odkládal výměnu pneumatik. Sainze značně limitoval poškozený vůz.
„Bohužel jsme dnes nedokázali vytěžit maximum ze strategie,“ konstatoval Nico Hülkenberg (12. místo). „Absolvovali jsme čistý závod bez incidentů a kladem je to, že jsem hodně kol jezdil sedmý. Ale po zastávce v boxech jsem si pozici nedokázal vybojovat zpátky. Dost dobře jsme prosazovali alternativní strategii, jenomže se nám ji nakonec nepodařilo zužitkovat.“
Hülkenberg se sice nějaký čas nacházel na bodech, byl to ale jen optický klam
„Po dnešku mám smíšené pocity. Na měkkých pneumatikách jsem odstartoval dobře a na hyperměkkých se dostal před pár aut,“ líčil svoje prožitky Carlos Sainz (17. místo). „Jenže v nájezdu do druhé zatáčky do mě vrazil williams, a i když jsem to hned necítil, poškodila se při tom podlaha a bok vozu a v důsledku toho se vůz ovládal špatně. Zůstal jsem na dráze a snažil se týmu pomáhat plnit strategii tím, že jsem co nejvíc brzdil ostatní soupeře z prostředku závodního pole, ale body pro mě dnes byly nedosažitelné. Až když jsem po skončení závodu z auta vylezl, teprve jsem uviděl rozsah poškození a pochopil, proč se skoro nedalo řídit. Teď je čas připravovat se na Japonsko.“