Bottas překonal traťový rekord na měkké směsi
Pirelli: Favorité se stejnou taktikou
K vítězství vedla podle očekávání cesta s jedinou výměnou kol. Nejrychlejší čtveřice zvolila shodnou taktiku: start na pneumatikách z ultraměkké směsi a výměnu za měkkou.
Opačný postup zvolil Red Bull, protože po startu ze zadních pozic potřeboval ponechat oba vozy na trati co nejdéle. Vyplatilo se to, protože Verstappen se probojoval z poslední řady až na páté místo v cíli.
„První čtyři jezdci použili variantu, kterou jsme teoreticky předpovídali jako nejrychlejší,“ potvrdil Mario Isola, šéf závodního oddělení Pirelli. „Opotřebení pneumatik bylo tentokrát nízké, proto bylo možné absolvovat na měkké směsi velmi dlouhé úseky. Na ní také Valtteri Bottas v samém závěru závodu překonal dosavadní traťový rekord.“
Nejdelší úseky na jednotlivých směsích zajeli na hyperměkké Pérez (12 kol), na ultraměkké Sainz (19), na měkké Alonso (47). Nejlepších časů dosáhli na hyperměkké směsi Pérez (1:41,143), na ultraměkké Verstappen (1:36,283) a na měkké Bottas (1:35,861).
Další zajímavé údaje se dozvíte z následující infografiky.